lördag, januari 13, 2007

Första inlägget

Ja då skall jag sälla mig till den växande skaran av bloggare......
Det hade jag inte kunnat tänka mig för bara ett tag sedan, men ibland känns det som att man vill dela med sig av det man funderar på och kanske upplevt under dagen.
Vi har flyttat från våra vänner i norr och kan inte träffas och surra som förut, visst finns det telefoner och datorer så man kan hålla kontakten, men en blogg kan vara ett komplement till att dela vardagen med varann.
Min dotter har en blogg, där har jag kunnat följa hennes dagar sen 1½ år tillbaks, det är nog där jag lärt mig uppskatta bloggandets existens.
Jag har kunnat följa hennes resa från "ny-gravid" till lyckan att bli mamma, fastän vi då bodde så långt ifrån varann (Luleå & Visby)
Nu för tiden får jag bl a följa mitt älskade barnbarns resa genom livet.
Webbebbas mamma skriver om deras dagar på solen vindarnas och kärlekens ö, Gotland.
Nu bor vi närmare varannn, men kan ju ändå av olika orsaker inte ses så ofta som vi skulle vilja, därför sätter jag mig ofta framför datorn och mår gott då jag får se bilder på gullbarnet och läsa om vad som sker där på ön i Östersjön.

Men nu till min egen blogg, jag kommer nog att fylla den med skrivande om

  • dans
  • vår nya hemort
  • bilturer i landet
  • bilder (om jag lyckas få in några)
  • ja, vad som än faller mig in.......

Inga kommentarer: