fredag, februari 22, 2008

Inte rätta sortens bloggar virke i mig!

Jag har en känsla av att detta med mitt bloggande inte riktigt blir som tanken är - regelbundet.
Alltid finns det nåt som kommer emellan, t. ex.
Trött
Ids inte starta datorn
Inte hemma
Inspirationen tryter
Loggat in, men kommer av mig......
Sjuk
m.m m.m

Livet här i Lkpg går sin gilla gång, vintern är inte som en vinter brukar.......ganska behaglig med andra ord.
Det har inte varit många dagar med minusgrader, upptäckte häromdagen att häcken vid vår ingång har fått små små knoppar (i februari) och till min förvåning såg jag att häcken på baksidan av huset är full med gröna blad!!!
Vi har ju haft snö ett par gånger, en utav morgnarna lyckades jag ta ett foto som visar det..
Så här ser faktiskt vår lägenhet ut också, ett eget litet hörn i världen, som vi trivs utmärkt bra i.

Vi dansar på som vanligt, sen sist jag skrev nåt om dans så har det bjudits på Sannex i Oskarshamn, Wahlströms i Linköping, Blender i Ljungsbro, Wahlströms (igen) nu i Norrköping, Kindbergs och Titanix i Tranås, Casanovas i Ljungsbro, Drifters i Norrköping och än en gång Wahlströms - denna gång i Södra Vi........puh!
Vi har haft jättetrevligt på alla ställen utom i Nkpg och till Drifters, det var ingen höjdare - åldersmässigt var vi väl bland de yngre i publiken.
Wahlströms börjar kännas lite uttjatade, visst är de väl bra, men för ofta...... då blir man lite "less" hur bra det än kan vara.......
*****
Jag har varit på hockey, sett LHC mot HV71 - en tråkig match, men kul upplevelse, vilken skillnad att se hockey nu mot senast jag var på match (ca 15 år sedan)
*****
Ooooops nu springer tiden iväg igen, konstigt att jag alltid kommer igång framåt nattkröken, får väl fortsätta en annan gång, när inspirationen infinner sig!

2 kommentarer:

Ebbas mamma sa...

Det är så det är mamma. Och det gör ingenting att det ibland går långt mellan gångerna...
Jag blir lika glad varje gång det kommer något nytt, när det än blir. Så känn ingen press, blogga när alla parametrar stämmer! :-)

Etelpetel sa...

Tack för det, jag vet ju själv hur roligt det är att vara på din sida och hitta nya inlägg!
Kram hjärta mitt!