tisdag, april 15, 2008

Helg i Visby

Åh vad det har varit roligt att träffa mina "ungar" på ön........vi har haft 3½ jättetrevliga dagar tillsammans.
Resan började inte så bra, redan efter 10 minuters tågresa blev det problem med tåget, datafel och motorfel - vilket gjorde att tåget ej gick till slutstation...........enligt tågvärden skulle det stå en taxi och vänta på mig i Hultsfred för att köra till Oskarshamn och båten till Visby. Hmmm hur skulle det funka..??
Ingen taxi fanns på stationen när tåget en hel del försenat anlände till Hultsfred........vart hade den tagit vägen? Jo, några andra resenärer från Nässjö hade snott den, vad göra.......beställa ny taxi........mmmm......inte det lättaste ......slutligen fick SJ tag i en hygglig prick som gått av sitt skift men som ställde upp och körde mig och två till personer till vårt slutmål. Gissa om tankarna flög runt i huvudet ett tag, innan jag visste om jag skulle hinna med båten till Visby.
****
Fina dagar som börjat med morgonmys tillsammans med Ebba, vi har delat sovrum hon och jag. Sagoläsning och lek samt en massa kramar varje morgon......det är inte illa det =0)
****
Promenad på stan och titt på have' (som Ebba absolut ville se) "Ebba titta båta, Ebba titta have". Inga båtar kunde vi se men en fantastisk utsikt och en underbart solig dag!
Det har varit 2-års kalas, tanken var att Ebba skulle ha på sig "mommos" fin klänning från 1956, men den "försvann" ur händerna på den stressade mamman, och återfanns inte föränn vi alla var påklädda och klara, så vi tog en bild på Ebba i klänningen efter kalaset istället. Söt som socker är hon
Vi hann även vara ut till Vall och titta på familjen Hults nya hem, ett stort "dröm-hus" med en härlig stor trädgård att busa i och stora ytor att bre ut sig på inomhus. På andra sidan landsvägen var en hel del hästhagar, perfekt läge för flickorna Hult. Det blir spännande att komma och hälsa på nästa gång och få ta del av allt det nya!
Nu måste jag lägga mig, klockan är mitt i natten och en ny arbetsdag väntar, suss gott alla ni där ute i landet

Inga kommentarer: