onsdag, mars 11, 2009

Vardagen är här igen.

Oj en sån trevlig helg vi haft i dansen tecken.
Resan upp till Borlänge gick bra, vädret var inte bra men inte heller dåligt. Vi möttes av snö som bara ökade i mängd - turligt nog bara i naturen - inte singlades från några moln.
Väl framme i Borlänge förvånades vi över de enorma snöhögar som var upplogade på Kupolens parkeringar - så mycket snö har vi inte sett på många år.
Shoppingrundan klarades av innan vi checkade in på hotellet - sen var det vila och uppladdning som gällde för hela slanten.
Danskvällen på Stora Björn blev riktigt trevlig. Danspubliken var väldigt blandad, en del "gamla" bekanta fanns där men en stor del var middagsgäster som hade "festat" lite. Det gjorde att det var lite svårframkomligt emellanåt - men vad gjorde väl det - med den musik som Bhonus spelar så kan man inte vara annat än nöjd.
Jag hade den stora turen att få dansa med flera "guldkorn" utöver min egen "guldklimp". Jag var så glad och nöjd när kvällen var över. Bhonus är nog lite utav favoriter för mig just nu, jag får sån energi av dem.
Söndag morgonen bjöd på ett lagom dukat frukostbord - inget överdåd men helt klart godkänt, när den var avklarad var det dags för utcheckning och avfärd.
Vi var ut en stund med Caisa och lät henne springa lös och busa i snön.
Vilken lycka - man riktigt såg hur hon trivdes - spårade, hoppade, körde ner nosen i drivorna så det yrde snö om henne, klättrade i de högsta av snöhögarna som plogats upp.
Det är nog enda gången jag saknat snön, just för vår vovves skull.
Trevlig samvaro med släkten i Kungsgården ett par timmar och en goood middag gav ny energi för dansen som väntade på Estraden i Gävle. Lokalen är verkligen trevlig, stort och luftigt och ett väldigt bra golv.
Zlips och Expanders spelade nonstop från 18 till 22.30.
Mycket folk från många olika delar av landet kände jag igen, från Norrbotten ner till Västra Götaland.
Jag hade stora förväntningar på Expanders eftersom det var ett tag sedan vi dansat till dem. Tyvärr så gillade jag inte det jag hörde så mycket som jag hoppats på.
Rent musikmässigt så var de bra, men som helhet så tyckte jag inte att låtvalet var direkt dansvänligt - inte i mitt tycke ialla fall.
Vissa låtar tyckte jag var super kul att röra sig till, både i foxtrott och bugg - men en hel kväll till den musiken - då säger jag - helst inte!
Men en sak är säker, vilka enormt duktiga gitarrister de har - jag fick ståpäls på armarna vid flera tillfällen.
Zlips var som vanligt bra, jag gillar ju Melissas röst så mycket och nu tycker jag även om Per:s röst - jag tycker den "vuxit" sen jag hörde den första gången.
Vi dansade i nästan 3,5 timmar innan vi började köra hemåt. Eftersom vi hade många mil framför oss så stannade vi inte till slutet.
Vädret var inget vidare, snöslask större delen av vägen och väl hemma i Linköping så var det ishalka.
Det tog lite drygt 4 timmar att köra de 38 milen hem - klockan var strax före 02.00 när vi låste upp vår ytterdörr.
Innan sömnen infann sig så var klockan nästan 03.30 - alltså blev det att nyttja flexen på måndagsmorgonen, jag var inte på jobbet föränn kl 10.00.
Det var skönt att ha sovmorgon men inte lika roligt att vara kvar till 18.30 på eftermiddagen. Väl hemma så hann jag bara äta middag innan jag somnade i fåtöljen med Caisa i famnen - vaknade med ett ryck kl 20.00 - jisses buggkursen började ju 20.30..........
Snabbt iväg, yrvaken som jag var så kände jag mig inte så inspirerad av det 4:e kurstillfället - hoppas mer på nästa måndag då det skall tränas i snabb tempo hela kvällen.
Tänka sig - nu är det redan onsdag - halva veckan är nästan passerad - härligt..........

Inga kommentarer: