söndag, maj 31, 2009

På väg hem!

Klockan är 9:40 det är 20 grader varmt, vägarna börjar fyllas med förmiddagstrafik. Vi har hunnit köra 10 mil från vårat nattläger i Tärnsjö, dit vi kom vi 03 tiden i natt.
Dansen i Torsåker var en trevlig tillställning, Blender har tagit in några nya låtar på sin repertoar sen vi hörde dem tidigare i våras i Ljungsbro, det var kul att dansa till dem igen.
Det var inte riktigt samma publik som det brukar vara i Torsåker men det fanns ändå gott om folk att dansa med, det har blivit en helg fylld av nya möten.
Just nu är det bara 17 mil kvar hem, så vi hoppas hinna njuta några timmar av en solig och fin söndag.
Efter den här helgresan så blir det uppehåll med husbilsåkandet ett tag, nu till veckan så är det examen i Stockholm för dottern. Tänk att hon nu kämpat klart med sjuksköterske studierna, strongt gjort, hon har ju även hunnit med att skänka oss ett barnbarn sen studietiden började. Jag beundrar hennes motivation att gå vidare i yrkeslivet efter att ha jobbat som USK:a sen hon slutade skolan för så många år sedan. Nu öppnas nya dörrar för att vinna erfarenheter inom ett helt nytt område av sjukvården.
Vi åker alltså upp till Stockholm på fredag och sen vidare till Gotland för ett par dagars arbete och samvaro.
Snart är batteritiden slut, så jag summerar helgen med ett bestämt HEL NÖJD =0)
****
Just där tog batterier slut när jag satt och korrekturläste och skulle precis trycka på publicera. Tji fick jag.......
Vi var hemma vid 12 tiden och efter en lätt lunch blev det en cykeltur i det fantastiska vädret. Vi har haft kring 27-28 grader idag. Vi var ute i ca 2 timmar och trampade. Sen har jag sovit på balkongen i solgasset medan gubben suttit framför tv:n och sett slutetappen av Giro d'Italia

1 kommentar:

Boella sa...

Ja, jesses vad ni dansar... Här var det premiär i Käcktjärn med Shake i fredags. 400 gäster. Fast jag var ju inte där eftersom jag låg i soffan och sov...zzzz