söndag, maj 16, 2010

Lååånga laaaaaata dagar

Åh så skönt det varit att vara ledig lite "extra" så där mitt i alltihop.
Hade inte riktigt räknat med att det skulle vara någon speciell ledighet före sommaren, men helt plötsligt fick vi veta att vi fick vara lediga "klämdagen" som kompensation för att Svenska flaggans dag infaller på en helgdag i år.
Tack för det, det tackar man inte nej till.
Vi har inte gjort så mycket, bara njutit av att vara.................vi har klämt in en liten dans förståss, det var det enda i aktivitets väg.
Drifters var i Norrköping i fredags så där var vi och roade oss några timmar.
****
Vi har även varit upp en sväng till Värmland och firat min ena svägerska som fyllt 65.
Hon var så glad för att snart, närmare bestämt om 20 arbetdagar, få njuta livet och styra sin tid helt och hållet efter eget sinne.
Jag tror nog att den dagen kommer att kännas riktigt bra även för mig när det blir dags för pension, visserligen är det ganska många år kvar dit, men får jag bara ha hälsan i behåll så är det nog riktigt riktigt skönt att göra det man vill när som andan faller på.
****
Idag har faktiskt körsbärsträden utanför våra fönster slagit ut i blom, helt plötsligt bara. Det blev ju lite värme igår (16 grader) och det räckte tydligen för att väcka de slumrande träden till liv, ca 3 veckor senare än vanligt förgyller de nu vår utsikt. Härligt!
****
Jag kom precis på att det bara är tre veckor kvar till min extra semester vecka, oj så skönt det ska bli att vara ledig, planerna är att åka söderut om inget oförutsett händer.
Länen Kalmar, Blekinge, Kronoberg, Skåne, Halland och Västra Götaland ligger i de lösa planerna. Snart är det väl dags att bestämma vad det ska bli.....................

Inga kommentarer: