fredag, augusti 13, 2010

Semestersysselsättning

Att sitta och se på film mitt på dagen, det är något som jag har väldigt svårt för. Inte ens om jag är sjuk och ligger hemma, det känns inte "rätt".
Jag vet inte varför men så är det och så har det varit ända tills den här semestern.
Nu har jag t o m sett två filmer på icke "lovlig" tid.
Riktiga nonsens filmer t o m, 'Djävulen bär Prada' och 'It's complicated', dom var inte jättebra men trevliga och det kändes som riktiga semesterfilmer, det kanske är därför de blivit liggandes osedda fram till nu.
Jag ser filmer och gubben sliter med att göra hemmet i ordning, nytt golv är lagt i sovrummet och nu är lister på G, de målas och ska sättas på plats. Nya dörrfoder blir det också.
Nästa projekt är att måla om en stor avlutad byrå och ett fint gammalt skrivbord. Så är det hos oss, jag lever lyxigt latmansliv och älsklingen han ser till att vi får det fint.

Inga kommentarer: