lördag, oktober 16, 2010

Den här dagen....

har jag delvis tillbringat i Tranås, tillsammans med min brorsdotter.
Vi har gjort stan, vandrat in och ut i butiker, ätit en god lunch bestående av bakad potatis med varsin "röra" i.
Förutom promenaden tog vi oss en biltur för att få se lite mer av omgivningarna, en liten fin båthamn finns det mitt inne i Tranås. Det hade jag ingen aning om.
Jag har oftast besökt orten efter mörkrets inbrott, och då endast till ett och samma ställe = Parken för att dansa.
Vi körde även sväng upp till Höganloft för att titta på utsikten över Tranås och Sommenbygden, vackert som en tavla.
Trevliga timmar i sällskap med en mysig tjej. Vilken tur att hon valde Tranås som studieort.
Jag har även hunnit med en kort shoppingrunda hemma i stan, två klänningar inköptes i flygandes fläng.
Nu gäller det bara att hålla formen så de inte hinner "krympa" innan det är dags för användning.
Resten av eftermiddagen har jag hållit mig inomhus för att kurera min hemska höst-hosta.
Kvällen har tillbringats framför tv:n - Dansbandskampens tredje säsong hade premiär i kväll. Jag var inte helt förtjust i upplägget i år.
Det kändes lite rörigt, men det kan ju sätta sig på plats allt eftersom serien fortsätter.
Jag tyckte inget band utmärkte sig nåt speciellt, så det blir intressant att se hur det går när premiärnerverna lagt sig för de deltagande banden. Just nu känns det som ett mycket öppet kort vem som kommer att ta sig längst i programserien.

Inga kommentarer: