fredag, juli 15, 2011

Nu har jag ledigt......

Äntligen är den här, den efterlängtade semestern.
Efter en förvånansvärt bra boksluts period (inte alltför mycket mer arbete) så avslutade vi arbetsveckan, jag och två arbetskamrater med en trevlig lunch och några timmars avslutande pappers-göra.
Nu är det fyra veckors vila och avkoppling dom gäller.
Förhoppningar har jag givetvis på att vädret ska visa sig från den bästa sidan, sol, värme och en och annan behaglig bris.
Jag är medveten om att det kanske inte blir så, men önska kan jag.......
Gotland hägrar, jag tar båten dit på söndag.......där väntar goda kramar på mig.
Hemresa blir det via Kalmar och lite dans på Skälby loge.
Resten av semestern är ett oskrivet blad, har inga fasta planer, det får bli lite spontana beslut beroende på hur vädret och andan faller på.
***
I morgon kväll blir det ev. dans på ett nytt ställe för oss, Horn heter platsen och ligger neråt Kisa / Vimmerby hållet. Elisas spelar där och eftersom det inte finns utrymme för någon längre utfärd den här helgen så passar vi på att dansa nära hemma, istället för att välja favorit musik längre bort hemifrån.
Hoppas det blir uppehålls väder imorgon för idag har det regnat så det räcker för mig.

Inga kommentarer: