torsdag, december 17, 2015

Snart jul

Tiden ruuusar fortare än man hinner med, tänk att tomten snart kanske kommer på visit.

Tron är ju stark så den vitskäggige mannen vill jag gärna se, klappar behöver han inte ha med sig åt mig, men en kram som värmer sitter aldrig fel :)
Det lär inte bli någon vit jul här i Östergötland, just nu har vi 6 plusgrader och rätt så hög luftfuktighet. Prognoserna tyder på att den typen av väder fortsätter ett tag till.
Jag har cyklat till och från jobbet ända fram till den här veckan, bra start på morgonen och skön avkoppling på eftermiddagen.
Den här veckan har jag åkt buss bara för att jag ville vara lat och testa bussen, som fått ny linjedragning, 10 minuter kortare restid. Nu går det nästan lika fort att åka buss som att cykla.
Visserligen är det bekvämt att åka buss, men jag saknar den lilla motionen jag fått, får se om jag kommer igång med trampandet igen.
Jag fick ett trevligt besked härom kvällen, vi får besök i början på det nya året.....från Gotland....gissa om det ska bli trevligt :)


Inga kommentarer: