onsdag, augusti 14, 2019

minnen från sommaren 2018

Idag (14/8 2018) har det varit rätt behagligt ute, temperaturmässigt alltså, inte för att jag haft någon större nytta av det.
Jag har jobbat idag, så jag har mest varit inomhus.
Däremot var det skönt med värmen då jag stod och väntade på bussen till och från stan.
Blev återigen påmind om hur skön sommar och höst vi haft så det blir en liten minnes kavalkad här på bloggen.
Vi var ju som jag tidigare nämnt till Ullared, jag, Jenny, Ebba och Vide.



Tut tut, nu köööör vi



Här har vi precis anlänt till shoppingparadiset.

Någon gick "all in"


Här stannade vi för natten på vår återresa till Linkan
Isabergs rastplats


Sista anhalt innan Linkan var GRÄNNA där polkagrisar inhandlades


Akrobatik av små och ............


...........stora


Vi hade en väldigt trevlig husbils utflykt i dagarna två, sen blev det ett par dag i Linköping innan Jenny och Vide åkte hem till ön igen. Ebba stannade kvar hos oss för lite egen semester ;)


Kvällsmys kompisar emellan


Jag och Ebba var till Gamla Linköping, vi såg teaterföreställning om LasseMajas Detektivbyrå


Sedan var det dags för mig att följa Ebba hem till ön, där det blev 10 härliga dagar av sol bad och tältliv bland mycket annat.


Sandviken vid Sysne fiskeläger, Katthammarsvik



Bus innan läggdags


Hemma hos Hultarna växer rosorna så vackert längs husfasaden


Lilla Blå njuter svalka i skuggan


Sommarens nykomling på Tjauls, söta lilla "Mini"


Stadsorientering med Farmor


***

Sommaren var som sagt lång och varm. Det blev mycket cykelturer för att få lite svalka. Ibland lyfte vi upp cyklarna på biltaket och körde till Berg, därifrån cyklade vi längs Göta kanal till bl.a Borensberg


Lugnt och fint på kanalen 



***

Jag upptäckte precis att det här inlägget legat som utkast i ett helt år idag, det känns lite tokigt att lägga ut det, men mitt bloggande är verkligen på sparlåga.............får se om det tar ett år till nästa

Inga kommentarer: