söndag, januari 08, 2023

S.k "chocköppning", fyra inlägg på raken

 Nu när jag är i fas med alla år här på bloggen, så slipper jag känna mig "jagad" av min långsamma uppdatering. Nu kan jag luta mig tillbaka i soffhörnet och fortsätta ta det lugnt 😊

Nu är jag ju pensionär på heltid, mitt underbara extra arbete i butiken är slut. Butiken är nedlagd sen i april och jag saknar både min fina chef och mina goa kollegor. För att inte nämna alla fina kunder som jag hade nöjet att möta under mina arbetsdagar. Jag är så tacksam för att jag fick möjligheten att vara till hjälp för min fina vän Annette i hennes butik, det var mycket som hann passera under de nästan 4,5 åren jag tillbringade tid där.

Nåt jag reflekterat över gällande pensionering är att det skulle ha varit vettigt att trappa ner arbetslivet lite i taget......det är lättare att se det så här i backspegeln. Jag märker ju nu att jag saknar tillhörigheten i ett sammanhang.......

Nåja, nu är vi påväg mot ljusare tider igen.......jag ser fram till värmen som kommer med våren - den gör att jag får lite mer energi i vardagen, nåt som verkligen behövs.

Här har snön varit och farit igen, jag vet inte för vilken gång i ordningen. Längtar tills det bli torrare och stabilare väder så jag får lust till lååååånga promenader igen. Just nu tillbringas den mesta tiden med att jag läser böcker, känns som att jag "nöter ut" ögonen.

Ny dag imorgon 👏


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket underbart år du har haft Ethel och vilka fina bilder!
Så roligt att se!!!
Nu kör vi på med ett nytt år! KRAM FRÅN ANNA-CARIN!