tisdag, januari 23, 2007

En vanlig tisdag kväll

Tv:n står på, det är House, ett av favorit programmen.
Vi har varit och handlat ute i Tornby, var en sväng förbi IKEA innan det.
Tänk vad kul att bara kunna slinka in på Kamprads butik så där i en handvändning, det gillar jag......
Snön är kvar, vi har haft -7 grader idag, härligt!!!
Hoppas det är kallt i någon vecka i alla fall så man får ha riktig vinter ett tag.

Just det, det kanske är dags att nämna nåt om läget på lägenhets sökar fronten, vi har kommit så långt att vi är de enda som är kvar som intresserade av lägenheten i Lambohov.
På torsdag skall vi på en "extra visning" för att se om vi verkligen kan rymmas i en tvåa igen efter att ha fått "vräka ut oss" i en trea i dryga halvåret.
Fredag f.m skriver vi på köpehandlingar OM vi bestämmer oss för den.
Spännande tider just nu..................

Imorgon skall jag till frisören, klipp o sling har jag sagt men vet inte riktigt vad det skall bli, jag känner mig inte riktigt överens med mig själv om längd på håret, kanske ett sista desperat försök att hänga kvar på rätt sida av "dö-halvan".

Annars så är det mycket jobb just nu, årsboksluts tider och versionsbyte i ekonomisystemet, vilket innebär mer än dubbelt så stor anhopning av det dagliga registreringsarbetet, så jag tillbringar mycket tid på arbetsplatsen.
"Husse" han får sköta Caisa ganska mycket alldelens själv nu, det är bara på helgerna jag hinner vara ute med "lill-stumpan" och promenera.
Ser fram mot mars månad, då hoppas vi vara i kapp med allt i systemet och då har vi även "bott in oss" i jobbets nya lokaler, vi flyttar 16 februari.
Jättefina helt nybyggda lokaler, öppet hus för anhöriga 9 mars, mellan kl 15 och 18.
Kanske något att planera in för mitt lilla barnbarn =0)

Nu är det kanske dags att vila lite från tangentbordet för den här dagen. Ha det gott där ute i världen, vi höres av................

1 kommentar:

Ebbas mamma sa...

9 mars säger du... ja, vi får väl se vad vi kan åstadkomma! Skulle ju vara väldigt trevliå´´´´´´´´´´´´åå´´´gt med en Linköpings-tripp igen :-)

Ebba var medoch skrev på ett hörn