tisdag, januari 16, 2007

Vinterbild i mitt hjärta

Här sitter man mitt i januari och det är gröna gräsmattor utanför fönstren, tänker tillbaks på hur det var förra året vid den här tiden, då såg det helt annorlunda ut när vi blickade ut från fönstren .........
Visst är det vackert, snövitt, klarblå himmel och vintersol.
Det här året i januari ser det helt annorlunda ut utanför vårt fönster, det hade man ingen aning om då när man gick med spaden i hand i stugan och "gjorde gångar", en sysslat som jag gillat sen jag var liten (för länge länge sedan)

Den vy vi nu har när vi ger oss iväg hemifrån är inte fy skam heller.
Tinnerbäcken rinner stilla förbi, två svanar har sin boplats nere vid stranden och ett tjugotal kanadagäss håller till där också, så det är ganska vackert denna januari månad också, bara väldigt annorlunda mot det vi är vana vid.

1 kommentar:

Ebbas mamma sa...

Åh, vad jag längtar upp till Norrbotten när jag ser bilderna på stugan och all snö!

Och så saknar jag DIG mamma!!! Måste nog snart komma igen, och få promenera längs bäcken med dig...