måndag, januari 15, 2007

"Supportcenter" kontaktat..

Nu har jag fått kläm på det här med att lägga in bilder, det är tur att jag har ett personligt supportcenter i Visby.
Nu kan jag dela med mig en del upplevelser med er som någon gång emellan åt tittar in här på bloggen.
För ett par veckor sedan var vi på en liten weekend resa där första stoppet var i Ullared. Där kan man verkligen shoppa loss om man vill.
Vi lyckades inte fylla en hel shoppingvagn, men var ganska nöjda ändå. Det blev lite smått och gott åt Ebba, det fanns så mycket sött åt små töser - jag fick lägga band på mig och inte köpa för mycket.
Det är roligt att gå omkring på GeKås och bara titta på allt folk som "vrål-handlar", en del har dubbla shoppingvagnar + dubbla varukorgar under varje vagn och de fylls verkligen till brädden.
Efter Ullared åkte vi mot Växjö, där vi skulle tillbringa två nätter, vi hade på vår GPS, som givetvis ledde oss till vårt mål via en liten omväg.
Det är en del utav charmen med GPS:en - att man alltid måste ha med en karta - så man kan korrigera "röstens" instruktioner.
Fredagkvällen ägnades åt en lång promenad för att lokalisera Folkets Park där vi skulle dansa på lördagkvällen.
Vi hade givetvis med oss kameran och som vanligt glömde vi bort att fota =0)
med ett undantag, vi tog oss ut till Teleborgs Slott ute vid Universitets området, det var såå fint. Tänk om det hade varit en solig dag, då hade det varit som i en saga.


Hit vill jag gärna återvända, en solig dag gärna körandes motorcykel, för den drömmen vill jag inte släppa.
Dansen i Parken på lördagskvällen var också trevlig, så det lockar till återbesök, kanske till husvagns säsongen, vi får väl se.........det är 23 mil dit så man får väl planera nåt annat än en kvällstur.

Inga kommentarer: