söndag, februari 04, 2007

Dagens aktiviteter

Idag har man varit riktigt mycket i farten, känns att det varit en bra dag.
Solen har visat sig och gradantalet har varit ca +7. Vi tog oss en rejäl promenad på f.m i eklandskapet, en familj med svanar simmade i de små dammliknande sjöarna, ett föräldrarpar med fyra ungar, försökte fota dem men reslutatet blev inte så bra som önskat, men här är dom.
Har även sett knoppar på björkar och en del vårlökar har börjat sticka upp sina stjälkar i rabatterna vid vår port !! det känns helt förunderligt, vilken konstig vinter det här är...........
Efter promenaden som varade i ca 1 timme var vi bara in och duschade av Caisa som hade blivit något gryllig, sen fick hon stanna hemma och vila lite.
Vi tog cyklarna och trampade iväg mot Lambohov. Väl framme där vände vi cyklarna mot Tornby, det var dags att provcykla min blivande väg till jobbet, det kändes långt, 7 km jämfört med idag 1,2 km. Det gäller att inte vara "gnällig", motion är alltid bra, får väl starta i god tid på morgonen, och det finns ju faktiskt buss, vi har busshållplats väldigt nära vår bostad, så det gäller att lära sig att använda den kommunala trafiken också. Så här ser den ut, min nya arbetsplats, vi har faktiskt sjöutsikt, långt bort i "fjärran" ser vi sjön Roxen.
Här nedan en bild på min nuvarande arbetsplats uppe på Garnisons området, lite skillnad på byggnadsstilen kan man tycka.
Cykelturen blev till slut ca 2 mil, när man ändå var i farten var det lika att ta till vara energin man hade i kroppen. Så nu sitter man här nedsjunken i soffan och känner sig rätt så nöjd med dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag har hittat in på din sida, blogg är ett fantastiskt bra sätt att hålla lite kontakt. Sen tycker jag att det är jätteskoj att "höra från" Linköping, längtar verkligen dit. Även om det var jobbiga år med Erik så långt borta, så trivdes jag himla bra i stan. Vi ska nog göra ett besök längre fram i vår.

Hälsa Roland och Kajsa
Kram Carina, Erik hälsar