fredag, mars 02, 2007

Ett knippe strunt

*****************************************
Ebbas Mamma har gett mig en utmaning och då är det bara att sätta fart! Det kanske inte är så intressant för någon att läsa om egentligen, men man måste ju svara när någon önskar det (helst när det är ens egna älskade dotter).

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4, vad står det där?...
Styrsö, Donsö, Askims fjord, Skala 1:100 000 ……(Vår Vägkarta, sidan med Göteborgs skärgård, rutan A 4:a)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan,vad rör du vid?
Kallt svart skinn... Soffan alltså.

3. Vad såg du senast på tv?
Navy CSI på 3:an.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Omkring 24:00 kan jag tänka mig….. (23:43 är den när jag nu såg efter!)

5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?
Någon som snarkar ibland, tutande bilar och tjutande däck (snarkandet kommer från fåtöljen intill, biljuden från tv:n)

6. När du senast var ute vad gjorde du då?
Vi var till Tornby efter kl 18:00 och handlade mat och tittade på Ecco skor.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?
Jag kollade mailen och Ebbas sida...

8. Vad har du på dig nu?
Svarta jeans och en vit trekvartsärmad top, och givetvis glasögonen för att överhuvudtaget se vad jag håller på med =0)

9. Drömde du något i natt?
Det gjorde jag säkert, men glömmer oftastså fort jag vaknar. Men drömmer gör jag så gott som varje natt.

10. När skrattade du senast?
För en liten stund sedan när jag läste om Ebba då hon i bilen på väg hem, stenhårt diggade till Pink på radion och försökte sjunga med. Jag kan föreställa mig det underbara ögonblicket. Det blir nog en sång och danstjej när hon växer upp!

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En tavla från IKEA, en hund som motiv, en tavla av den finländske konstnären V Valmu, resten har vi plockat ner (förbereder kommande flytt)

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Ja, eller nej konstigt är det väl inte men lite udda ändå. Rådjur på vår gård, 4 st som kommer och äter på nåt under snötäcket på gräsmattan, och fyra änder som sitter och tittar på precis samma ställe som rådjuren och försöker äta på nåt i snön. Nästan som på landet fastän vi bor ganska centralt i en stor stad.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kul att bli utmanad och jag kan inte avstå. Och som dottern uttrycker det, om man är intresserad av en massa strunt så är det perfekta frågor.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Jisses, vilken svår fråga, det är så länge sedan så jag minns inte vad den hette. Det var innan vi flyttade från Luleå. Var med min goda vän Anna-Carin på bio. Men jag har väl sett någon dålig film på DVD:n hemma, det måste ha varit Mr & Mrs Smith med Brad Pitt och Angelina Jolie (visst hette hon väl så??)

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Oj, det kom så plötsligt, men ett fint litet hus på landet strax utanför stan, en MC, en liten Morris Minor, klippkort på flyget till Gotland, ny cykel åt Jenny, ny garderob åt Jenny när hon nått sin målvikt, jag kan förresten fortsätt hur länge som helst när jag väl kom ingång.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om?
Vad kan det vara. Jo förresten, jag har varit rökare en gång i världen. Slutade strax före jul 1985. Det kanske inte är så många som vet om det.

17.Tycker du om att dansa?
Ja, jag ”älskar” att dansa. Dansar gärna flera gånger varje vecka.

18-19. Vad ska dina barn heta, pojke resp flicka?
Min dotter heter Jenny Sofie, pojknamn är svårt att tänka sig när det aldrig blev aktuellt, men om jag funderar ett tag så kanske det skulle bli……….Emil! Ja det skulle nog ha funkat (min farfar hette Emil)

20. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Nej, jag tycker Sverige är helt perfekt för mig.

21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen! Där borta har Du alla Dina nära och kära som hunnit hit före Dig!

22. Vilka vill du ska svara på dessa frågor?
Marianne (Klas mamma) och Carina (Klas svägerska) deras svar skulle vara trevliga att få höra!

1 kommentar:

Ebbas mamma sa...

Ja, se där! Det var faktiskt riktigt kul att läsa, även om det kändes som "struntfrågor" när jag själv besvarade dem :-)

Får hoppas att Marianne och Carina ser utmaningen och svarar här, jag skulle också tycka det var trevligt att få höra deras svar!