söndag, mars 04, 2007

Söndag mitt på dagen, solen kom precis fram....

och det känns som att det här kommer att bli en start på våren =0)
Den här helgen har det inte varit så mycket dans som man kunnat önska sig, vi var visserligen till Motala i fredags och dansade till Arvingarna, men det var väl ingen kväll som kommer att gå till arkivet med minnesvärda danser.
Arvingarna var inte någon höjdare och den övriga danspubliken (om man kan kalla den för det) var inte nåt att bli glad åt.
Den bestod till större delen av unga tjejer som dansade disco framför scenen med ölglas i handen, en och annan lite äldre "tjej" som stod stilla och tittade på orkestermedlemmarna, totalt så var det nog inte ens 100 betalande dansgäster.
Tack och lov hade jag ju min egen "lilla gubbe" med mig så det blev bra dans för mig i alla fall. Men det är så konstigt att det inte lockade mer än ca 10-talet "dansmänniskor" eftersom det inte var dans någon annanstans i närheten (räknar inte Fernandoz i Nkpg som ett alternativ), men så kan det vara i bland, vi satsar på Örebro på tisdag kväll i stället, det är Nonstop till Casanovas och Expanders (Norrbottens stolthet i dansbands-världen) dansen börjar 20.00 och slutar 24.00, så man orkar upp och jobba i tid ändå.
Vi lär vara hemma vid 01.30, och det är ju en ganska normal läggdagstid för mig =0)
*******
I övrigt så har vecka varit glädjefylld, vi har överraskat dottern med en symaskin - tillsammans med hennes far - Dotterns glädje var stor. Nu kan hon sy i många många år framöver.
Beställningar kommer att läggas in......
*******
Jag har ju utmanat Marianne och Carina till att svara på Ett knippe strunt...........nu är frågan var skall de göra det?!
Skall de starta egna Bloggar eller kanske jag skall skicka mail till nämnda tjejer så jag får stilla min nyfikenhet den vägen!
Jag vet inte riktigt, får så lite kommentarer här på min blogg så jag vet ju inte om någon är in här överhuvudtaget och läser om mina tankar och "äventyr"......
Nu är det dags att ställa sig vid grytorna, vi har idag fått besök utav en tidigare arbetskompis till "gubben" - kul med lite norrbottens dialekt i hemmet!
Hoppas på fler norrbottniska besök framåt kommande sommar, här finns så mycket trevliga dansställen att besöka, så det borde locka många av våra vänner hemifrån........
Tills jag skriver igen, ha det gott där ute i världen *L*

2 kommentarer:

Ebbas mamma sa...

Jag är så glad, så glad! För jag har den finaste symaskinen i hela världen!!! Och sy mycket och länge tänker jag göra!

Skicka mail till dem du, antingen får de svara den vägen eller så här i kommentarsrutan. Skriv det åt dem, därmed basta :-)!

Snart ses vi, längtar mycket!

Unknown sa...

Det är väl bäst att jag ger mig tillkänna då... Jag brukar "tjuvläsa" här ibland och det är så roligt att läsa om din och Jennys fina relation! Jag blir alldeles varm i hjärtat och längtar ännu mer efter min egen mamma då :-)

Kram på dig!