söndag, mars 18, 2007

"Long time no see"....

som man säger när det var ett tag sen sist.
Gissa om jag mår gott efter att vi fått ha våra fina flickor här ett par dagar!
Caisa och husse skjutsade dem till tåget i tisdags, det var inte roligt att de gav sig iväg hem till den vackra ön i Östersjön, Caisa "muttrade"och "knorrade" ett bra tag efter att tåget avgått.

Veckan har varit lite intensiv, låg efter lite på jobbet eftersom jag var ledig i måndags, tisdagen gick mest i mötenas tecken, så då blev man lite mer efter med det dagliga värvet.
Jobbade lite längre både tisdag och onsdag, så då blev det inte mycket gjort de kvällarna - mest sova i soffhörnet.
Torsdag då var jag "duktig" och var på Kanonhuset och tränade, de behövdes verkligen, det knakade och tog emot i hela kroppen innan den träningstimman, men sen var jag i god form igen.
Fredagen kom väldigt fort denna veckan, favorit tv-programmet "Let's Dance" sågs givetvis, så skönt att Lasse Brandeby äntligen åkte ut. Visserligen var väl han ett underhållande inslag i programmet, men jag tycker det är bättre att dom som verkligen tagit till sig danserna är värda att få vara kvar och tävla.
Men vem som vinner...det är svårt att sia om.....egentligen så kvittar det väl......alla som är kvar är jätteduktiga, men om jag skall gissa så tor jag att Tobbe och Annika ligger väldigt bra till, men det gör även Erica och Daniel, kul att följa kommande veckor!
Lördag då var det dags för att själv dansa, vi åkte till Norrköping och svängde runt till Sannex och Perikles. Non-stop alltså, vi var där från start - kl 20:30 och höll oss i röresle till 00:30, då började man kännas sig något trött i kroppen. Paus det glömde man bort att ta, musiken var ju igång hela tiden.
Det var inte så mycket folk som man förväntat sig, men tillräckligt för att det skulle bli en trevlig danskväll.
Söndag morgon blev en låååång skön sovmorgon för mig, jag vet att jag är väldigt bortskämd, jag uppskattar verkligen den som ger mig den förmånen.
Förresten, våren har visat sig här i Linköping, det har börjat sticka upp lite blomster i rabatterna, krokus och snödroppar, det känns verkligen härligt. All snö är borta och det har torkat upp på en gång, ingen lång "gryll" period här inte
Massor med MC:n är ute och kör, gissa om det lockar till drömmar om en egen igen...........
Ja det var den veckan det, nu är det snart måndag morgon igen, ny vecka nya intryck!

1 kommentar:

Ebbas mamma sa...

Vi saknar er jättemycket redan...