tisdag, mars 13, 2007

Nu är det dags att ta tag i UTMANINGEN

Det här med bloggandets värld för in mig i en hel del utav ungdomarnas "hyss", det är kul att få vara delaktig..........här kommer nu mitt bidrag!
*********
Har blivit "tagen" av Lillasysteryster, jag antar utmaningen och skriver om sex mer eller mindre underliga saker som handlar om mig själv.

Här är reglerna för utmaningen:

Varje spelare (den som utmanar) börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
Bloggare som i sin tur blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin egen blogg och samtidigt ange dessa regler som gäller för spelet/utmaningen.
Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare som utmanas och gör en lista med deras namn.
Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit ”tagna” och att de ska läsa utmanarens blogg för mer information om reglerna.

(Den som startade det här har verkligen ett rätt krångligt sätt att förklara saker och ting eller hur?)

Här kommer mina underligheter/egenheter

1. Är tids-optimist, tror att jag skall hinna massor på begränsad tid, vid min ålder borde man ha insett att dygnet endast har 24 timmar………Tur är att jag med tiden blivit en riktig ”soff-potatis”
2. Jag gillar vatten, kan stå i duschen eller ligga och skvalpa i badkaret i riktigt hett vatten väldigt länge, det är tur att man inte är husägare och måste betala för vattnet!
3. Kollar om jag har nyklarna med mig, även efter att jag låst dörren, dom kan ju på nåt underligt sätt ha försvunnit.
4. Jag ”måste” läsa lite när jag gått och lagt mig för kvällen, vilket ibland gör att jag inte släcker lampan förrän ½ 4 på morgonen, inte många timmars sömn då jag stiger upp kring ½ 7. Lär mig aldrig att jag måste läsa något tråkigt så jag släcker lampan tidigare!
5. Jag har ormskräck, kan inte se på dem på Tv, film eller överhuvudtaget, gillar inte daggmaskar heller, tycker det är gräsligt när det regnat och de små rackarna finns överallt på cykel- och gångvägarna, ”mår illa” om jag råkar trampa på en (det blir att kryssa mellan dem). Har faktiskt en mardröm om ormar som återkommer då och då, ryser bara jag kommer att tänka på den (sitter och grimaserar just nu när jag kom att tänka på den)
6. Kan ”Rövarspråket”, kanske lite ringrostig nu – men det finns där i ryggraden.

Har skickat "tagen" vidare till: Ebbas Mamma, Faster over there, har tyvärr inga fler att skicka vidare till … … … … Hoppas ni antar utmaningen, inget ni måste om ni inte vill, men ganska kul!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skoj att läsa! Denna utmaning är faktiskt riktigt rolig, det är så intressant att läsa om andras små konstigheter!

Etelpetel sa...

Stämmer, det är kul att läsa om egenheterna andra har, men det är svårt att komma på nåt tyckte jag, man är ju egen på många sätt, men att sätta det på pränt.....=0)