onsdag, maj 09, 2007

Länge sedan sist...

Jobbat sent på eftermiddagarna och haft lite packningspyssel för oss, så tiden har inte riktigt räckt till för att blogga.
I helgen har vi haft ett fantastiskt väder, soligt och varmt. Det passade utmärkt eftersom vi hade vårstädning i vårt nya bostadsområde.
Bostadsrättsföreningen bjöd på lunch efter att vi gjort fint kring våra hus, lite solbrun blev man allt efter att ha tillbringat några timmar med krattan i hand.
Lördagkvällen tillbringade vi i Örebro på Brunnsparken, där fick vi dansa till Bhonus. Sammantaget en mycket aktiv dag.
Söndagen var det om möjligt ännu bättre väder, på med shortsen och linnet och ut och cykla kring stan. Målet var att hitta "Bosses glassbar" - som är ett måste för många Linköpingsbor- vi hittade dit.
Glassen de säljer är hemmagjord och dagsfärsk. Det var fantastiskt gott, kan varmt rekommendera alla glassälskare att besöka "Bosses" om Linköping passeras, enda nackdelen är att kön kan ringla sig långt ut på gatan om det är en riktigt varm dag.
Söndagskvällen vek vi för dans, det var säsongsfinal i Ljungsbro. Zlips spelade upp och det var ganska mycket folk på plats.
Jag investerade i två par nya dansskor (Dansshopen från Örebro var på besök i parken), nu hoppas jag ha skor för alla typer av golv.
Jag är lite av "sko-oman" (kan man säga så), visserligen har jag lugnat ner mig betydligt från hur jag varit i yngre dar, men skor ligger mig varmt om hjärtat.
Jag har en viss känsla av att detta har "smittat" av sig på min dotter, och om jag inte har helt fel så har barnbarnet (1 år) visat ett visst intresse för fina skor =0) det måste sitta i de Fredrikssonska generna, för min mor var faktiskt också väldigt förtjust i skor.
****
Just det ja, jag hade med mig kameran när vi var ute och cyklade i söndags. Vill så gärna dela med mig av det vackra som finns runt oss denna första vår i Östergötland.


Vitsippor som blommar i Valla-skogen, som en matta av blommor Fiiiint !!!
Blommande träd i parken
Träden i blomning

Visst är det väl vackert, man kan bara njuta. Nu kommer vi att åka norrut, där lär det inte vara samma blomsterprakt, men vi får ju möta det vackra vårljuset. Det är inte fyskam det heller. Dans i Björknäsparken kanske det också blir, vi får väl se. Kul att få återse Norrbotten.
Av den anledningen (resan) kommer jag inte att skriva några rader här, återkommer efter hemkomsten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här sitter vi och tittar tillsammans

Ebbas mamma sa...

Ja, tänk. Nu är ni där uppe. Med snöslask och kyla. Men nog längtar jag också upp!