söndag, oktober 07, 2007

Förnyelse i hemmet

Summering av denna söndag:
låång sovmorgon för mig - till 11.00 (förutom en snabb utryckning vid 08:30 för att släppa ut en talgoxe från sovrummet), husse o Caisa har sin vana trogen stigit upp flera timmar före mig.
Avfärd till Mantorp för att lämna husbilen där över vintersäsongen och för att handla lite middagsmat på City Gross.
City Gross har ett brett utbud utav varor förutom mat, idag bjöds det på köksgardiner som föll oss i smaken!Nu gäller bara att hitta duk och tyg för att sy nya stolsöverdrag........eller så köps nya sådana när vi åker till Ullared nästa gång.
Någon timma har jag tillbringat vid symaskinen, fållat byxor - "jätteskoj" =0)
I övrigt har inte något speciellt blivit gjort, alltså en helt vanlig lat söndag!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka snygga gardiner! De skulle passa jättebra hemma hos mig! Synd att vi inte har City Gross här.

Etelpetel sa...

Till Lillasysteryster: Jag tar med en provbit till Visby till helgen så får du titta och känna på kvalitén, har man sen tur så finns det kvar nåt 2-pac för 119:-/pac - och vips kan jag se till att du får gardiner som passar hemma i Barlingbo ! Bra eller??

Anonym sa...

Vad mysigt ni verkar ha det!!
Kram Anna

Ebbas mamma sa...

Snyggt mamma!