måndag, oktober 15, 2007

Hjärtat fullt av kärlek!

Har tillbringat de senaste 4 dagarna med "mina ö-bor", jag har alltså varit i Visby hos familjen Hult

Jag har för första gången flugit från Skavsta (Nyköping) till Visby. Vädret i fredags var väl inte det behagligaste för att flyga i en liten Focker 50 med plats för ca 60 passagerare. Vi var 10 -12 st som flög i 30 minuter, uppe i luften var det lugnt men vid landningen var det dess blåsigare, det kändes som att planet hellre ville upp än ner.
Men tänk ändå, att i stället för att åka tåg + båt i 7 timmar så fick jag nu en resa med bil + flyg på 2, 5 timmar - och till råga på allt - för nästan samma summa..... HURRA för lågprisflyg!

I bagaget hade jag med mig något som uppskattades till fullo av Ebba, nämligen ... ....en spis

det kokades och vispades ofta denna helg .....

Tänk att få vakna på morgonen av en liten mjuk röst som säger TITTA! när hon ser mormor ligga och sova i hennes rum.
Det är så mysigt att få lyfta över denna lilla tös i sin egen säng och få somna om en stund med henne liggandes på armen. Det är en HÖJDARE.............

Ebba är nu 1 år och 6 månader "gammal", hon är en riktig solstråle!
Mycket egen vilja finns i henne, precis som det ska vara........

Vi har myst och lekt och haft det hur trevligt som helst. Då här fint har Ebba det i sitt rum

Blommorna är handmålade på väggen, jättefint tycker jag, och det tycker Ebba också
Nu är det nog dags att lägga sig och drömma goda drömmar innan det är dags att ta i tu med arbetsdagen imorgon, fylld av ny energi efter en god helg!

Inga kommentarer: