måndag, oktober 01, 2007

Måndag kväll

Ja så har ytterligare en ny vecka tagit sin början.
Behagligt varm dag men ack så gråmulen, riktigt tråkigt höstväder, regnet hänger i luften hela tiden.
Cykelturen mellan hemmet och jobbet känns inte så lockande som den gjorde i somras - men tjurig som jag är så "vägrar" jag ge mig för min inneboende lathet - ska inte köra bil eller åka buss..........får väl se hur länge jag kan hålla mig från det bekväma alternativet.
Ikväll har inte mycket nytta blivit gjort - vad skall man då skylla på - inget annat än att den totala slöheten infunnit sig.
Jag kan ju "skylla" på att jag är trött efter helgens aktiviteter, shopping och dans.......
Lördag var jag nämligen in till stan och rotade runt i stan efter kläder och skor, vilket resulterade i en stycke klänning (!?) och ett par läderstövlar.
Klänning är nåt som jag inte köpt på många många år, men nu hittade jag nåt som kändes igen från "ungdomens" dagar - tänk att jag fortfarande har en förkärlek för "tråk-färger" och modeller.
Jag köpte nämligen en grå väst-klännings liknande modell - kändes som jag DIREKT!
Stövlarna var ett par Ecco som jag sett i deras broschyr för årets vintermodeller - passade utmärkt - så nu har jag skor som kommer att räcka många långa år framöver.
Kvällen blev det dans - som vanligt - höll jag på att säga. Wahlströms spelade här hemma i Linköping.
Det var ganska mycket folk på Cupolen, tråkigt nog så var det en hel del överförfriskade personer eftersom det var öppet i Puben också.
Nåja, det fanns även trevligt dansfolk där, så kvällen kändes ändå helt ok.
Söndag f.m var vi ut och körde en sväng med husbilen, för att Caisa skulle få provsitta sin nybyggda sittplats mellan husse o matte.
Helt ok tyckte den lilla svarta damen, så nöjd har hon inte varit sen hon började vara husbilsburen
Eftermiddagen och kvällen tillbringade vi i Ljungsbro dansandes till Blender.
Mycket folk, väldigt varmt och trångt, men framförallt JÄTTEKUL!
Summan av hela denna kardemumman.......jag har haft en riktigt behaglig helg.

Inga kommentarer: