måndag, november 26, 2007

Dagens värsta.......

Arbetsdag igen, snö"oväder" gjorde att jag tog bussen till jobbet i morse.
Framförallt var det väl min s.k förkylning som fick mig att välja bort cykelturen.
****
Lördagen ägnades åt en smula vila i soffan (förståndigt att jag fick hjälp att välja det alternativet)
Vaknade ändå utan röst på söndag morgon, valde ändå att dansa till Blender i Cupolen på kvällen, tack och lov så hade lite utav rösten återkommit så jag hade en djup bas att tacka för dansen med.
Det blev en fartfylld kväll med mycket ungdomar från när och fjärran, Blender var spelglada och bjöd som vanligt på sig själv och fick igång en god och glad stämning i lokalen.
****
Har inte behövt prata så mycket på jobbet idag, så jag kände mig ganska ok när det var dags att åka hemåt.
Jag bestämde mig för att kliva av bussen innan jag var hemma, eftersom jag hade ett paket att hämta på posten, vad händer.........jo, jag kliver av, tar ett par steg på trottoaren, hamnar lite olyckligt på en kant, vristen viker sig, jag slår en "sartomotal" i luften, hamnar på nåt sätt på rygg, har under luftfärden slagit i armbågen, händerna och knät - VARFÖR SKULLE JAG TILL POSTEN???
Nåja det slutade ganska bra ändå, visst har jag lite ont här och var och är lite sårig och svullen på arm och ben - men ingen större skada skedd - däremot verkar det som att jag skrämde i väg den värsta hesheten, alltså - inget ont som inte har något gott med sig!
Ringde givetvis efter "räddningstjänsten", som kom och plockade upp mig, så jag slapp halta hemåt - tur att man har "världens bästa" till make!

3 kommentarer:

Ebbas mamma sa...

Nämen mamma...! Vilken otur! Eller tur att du inte bröt något! Du får sätta på broddarna på skorna nu :-)

Puss!

Ebbas mamma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jag = Crillo sa...

Aj aj aj...oj oj oj...Du måst verkligen se var du sätter fötterna så det int slutar värre!!! Ingen "nästa gång" va ;-) Krya på dig, hälsningar från oss bönder i Mat i la´...