måndag, november 19, 2007

Oväntat.........

I lördags f.m när jag precis hunnit upp ur slummern ringde mobilen. Det visade sig vara en utav mina "gamla goda arbetskamrater".
Rolf var nere i Linköping på snabbvisit hos sin dotter, och tänk så roligt att han tog sig tid att ringa mig.
Vi "datade" på stan Ellen, Rolf och jag. Var stämmer man träff i Linköping - jo givetvis vid Filbyter statyn, därifrån är det inte många steg till det trevliga thé och kaffehuset "uppe på berget".
Där satt vi och surrade i några timmar - det visade sig att världen är allt bra liten - av alla ställen i Linköping så kommer Ellen att flytta till ett utav husen i vår brf.
Lite skvaller "hemifrån" fick jag också höra - Anna jag vet vad du är på G att göra! Resa och återvända till M...... Det blir nog rättt bra det, eller hur =0)
Lördagen bjöd på ett väldigt vackert väder, så även om Rolf tyckte att Linköping låg lite avsides till så visade sig stan från sin vackraste sida vädermässigt i alla fall!
****
Lördag kvällen gick som oftast i dansen tecken, Drifters på Cupolen - inte den bästa av kvällar men trevligt att få röra på sig.
****
Fick ett trevligt mail idag på f.m - tjejerna från den vackra ön i Östersjön hörde av sig - de är på ingående till oss - i början på december får vi hit vårt älskade barnbarn! Har vi tur så kommer den gode pappan också med om tiden tillåter...........Kuuuul!
Bilderna här ovan har jag "stulit" från mailet min dotter sände mig, kan man bli annat än glad utav sådana mail - inte jag i alla fall - Ebbas leende smittar av sig!

1 kommentar:

Ebbas mamma sa...

Och vi längtar efter er lika mycket! Bara 1 vecka och 4 dagar kvar nu... hoppas bara jag är kärnfrisk då!