tisdag, november 13, 2007

Helgen har varit god!

Fredagkväll var en "slappar" kväll, god mat, slötittande på Idol:s veckofinal + en påse godis hörde till lyxen, godiset kanske kan tyckas onödigt - och eftersom jag börjat fundera på att "sköta" intaget av onyttigheter på ett bättre sätt, så är det precis som att kroppen kräver mer av den varan. Jag tror nog att jag är socker beroende.
Får väl se om jag lyckas hålla mig ifrån karameller under veckorna i alla fall, helgerna kan bli svår, så då kanske jag "tillåter" mig något i alla fall.
Övriga godbitar den gångna helgen var danserna!
Lördagen hade vi bestämt oss för att åka till Södra Vi och dansa till Kindbergs. Det var jätte roligt. Vilken härlig samling glada människor som sökt sig dit. När klockan var 23.00 och det var dags för paus så fattade jag ingenting, vart tog de två timmarna vägen sen man tog de första av kvällens danssteg?
Nåväl, efter paus var det lika kul, vi for hemåt i det lätta snöfallet nöjda och glada när klockan var 00.45
Söndagen bjöd på behagligt väder, temperatur kring +-0 grader och en två timmar lång promenad med Caisa. Husse han var iväg till Mantorp och "luftade" husbilen några varv, kan vara bra att dra runt i "maskineriet" innan den stränga vintern kommer.
Kvällsaktivitet som väntade var - dans i Ljungsbro!
Vilken kväll det blev - helt suveränt kul - Casanovas som spelade var på ett sprudlande humör, det var fullt ös från början till slut.
Orkesterns entusiasm smittade av sig på publiken så till den milda grad, det var så hög stämning så taket nästan höll på att lyfta.
Jag tror nog att det var publikrekord för denna säsong.
Nu är det bara två gånger kvar innan årets danser är över. Bhonus och Jannez står på programmet - får väl se hur det blir då Bhonus spelar, tråkigt nog "krockar" det med Blender på Cupolen inne i Linköping, får väl se vad man väljer......
Imorgon har vi kvällsaktivitet med mitt team på jobbet, vi ska ut och spela bowling och efter det blir det middag på Kniv och Gaffel.
Det blir kul att göra något annat tillsammans än att bara jobba!

Inga kommentarer: