söndag, juli 06, 2008

Veckoslutet

Skönt med helg igen, men den passerar fort som ögat......
Fredag var helt underbart ljuvligt sommrig, vi cyklade iväg på kvällen - på en tänkt kort tur - den blev ca 1,5 mil.
Strålande sol +24 grader sent på kvällen, vem vill sitta inne då =0)
Vi trampade förbi vårt gamla bostadsområde, som nu håller på att förvandlas ganska rejält, ett nytt bostadsområde kallat Manhattan växer upp där vi gått våra promenader med Caisa. http://www.ncc.se/sv/BoendeOld/3512/Linkoping/3660/Manhattan/
Det kommer att ta några år innan allt är klart, men det kommer att bli populärt kan jag tänka mig.
Vi körde vidare mot Braskens Bro och fortsatt sen längs efter Stångån/Kinda kanal, förbi Tannerfors Slussar (där är så fint) det är helt klart värt ett besök när man är i Linköping, (bilderna hittade jag i Correns arkiv) . Stora Torgets fredagsvimmel cyklade vi förbi innan vi trampade hem igen, och vad vi mådde gott - vilken trevlig stad vi bor i!
Lördag började med sovmorgon, Caisa vaknade 9.00 !!
Hon firade sin 3:e födelsedag med att ta det lugnt från start - vilken gammel förståndig flicka hon blivit!
Caisa roade sig med husse och promenad, jag tog mig in till stan och shoppade lite kläder, klänningar vart det fastän jag inte tänkt det, till och med till bra pris - inte helt fel.
Lördag kväll blev det Örebro och Brunnsparken, Zlips spelade och vi dansade oss svettiga och glada tillsammans med ca 250 andra, svårt att beräkna antalet eftersom lokalen är så stor. Kul var det också att se några bekanta ansikten från Luleå, de var på väg hem från Ölandsveckan och passade på att besöka Örebro.
Idag (söndag) sov Caisa till 9.30, kanske för att läggdags blev vid 03.30 (ni vet dansfärden), till råga på allt regnar det och är bara 14 grader ute.
Det har inte blivit mycken nytta gjord - jo lite - BOKAT RESA TILL VISBY - Hurra!
Vi åker över ett par dagar när semestern kommer i gång, är ganska "Ebba-sjuk" nu. Det blir inte helt fel att träffa hennes föräldrar heller =0)

2 kommentarer:

Ebbas mamma sa...

Och vi längtar efter er också!!!
Inte länge kvar nu... och jag har ju värsta bästa helgen framför mig, så tiden kommer gå fort! :-)

Etelpetel sa...

Ja tänk nu är den här helgen som ni väntat så länge på, jag minns när jag läste inlägget på din blogg - min tanke var oj oj den längtan blir lång - men snabbt gick det året!
Ha det bäst till helgen flickor!