söndag, augusti 17, 2008

Hemma igen!

Vilka trevliga kvällar vi haft! Det är så trevlig publik i både Dalarna och Gästrikland.
Fredag kvällen på Sundéns blev bra, jag har inte dansat till Jannez på länge, av flera olika orsaker har jag missat dem när de varit här i närheten av Linköping, men nu blev det dags.
Nya låtar -flera stycken, noterade jag. Nytt trumset också - snyggt! Jörgen sjunger fler låtar - positivt!
Som vanligt blir det bra publik när Jannez spelar, blandade åldrar och variation på dansbarheten, lite trångt och stökigt blev det den senare delen av kvällen. Men på det stora hela en jättetrevlig kväll!
Lördagen på Tors Loge blev riktigt riktigt trevlig, musiken (Nova) var inte lika bra som kvällen innan, men publiken var jätte bra.
Vi stod och pratade med Markku (arrangör) i pausen och kollade bl a av nästa års bokningar, många favoriter kommer att spela, så vi vet redan nu att vi kommer att styra mot Torsåker ett antal gånger 2009!
Ca 240 betalande denna lördag, det betyder att det inte blev trångt, alltså bra med yta att dansa på. Många trevliga dansbekanta och en del nya också - jag hade verkligen skoj!
Det hade min käre make också!
****
När vi kom till bilen efter dansens slut visade temperaturmätaren på +8, det kändes verkligen höstlikt.
Något varmare på morgonen, men nu här hemma ösregnar det - hu vad ruggigt - får värma oss med lite OS tittande!

Inga kommentarer: