måndag, augusti 25, 2008

Höst!

Hugaligen, 8 grader i morse, det känndes inte nåt vidare skönt!
Visserligen blir jag varm av cykelturen till jobbet, men visst vill jag ha kvar värmen ett tag till. Tänk att det bara är lite drygt två veckor sedan jobbet startade igen efter semestern, fort går det och så är allt som vanligt igen..............
Var på bio förra veckan, var och såg Mamma Mia - helt klart sevärd!
Det är en film att bli glad av, till och med Abba:s gamla låtar känns kul att lyssna till igen, även om jag nu lyssnar på dem i lite annan tappning = soundtracket från filmen inköptes igår!
När jag ändå var i farten med shopping så blev det även en dubbel cd med Eros Ramazotti och en pytteliten iPod.
Så nu sitter jag här och njuter av musik utav det mest varierade slag, smäktande italienska ballader, Meryl Streep, Piers Brosnan och rivig rock utav Refreshments utan att störa någon. Tänk vilken skillnad mot de stora klumpiga hörlurar man gick omkring med när man var yngre, och då var man låst till att hålla sig nära stereon eftersom hörlurarna satt kopplade till apparaten i bokhyllan.
Tacka teknik utvecklingen för det!

Inga kommentarer: