fredag, augusti 01, 2008

Mitt i natten, som vanligt!

Nu är vi hemma igen, kom igår natt, efter dans på Fröjden i Jönköping, Wahlströms spelade och hade lockat över 700 personer till stadsparken. Publikrekord!
Det är för mig helt obegripligt att just den orkestern är så omåttligt populär här i trakterna.
Det var VARMT och trångt och ibland stökigt, men ändå en trevlig kväll.
Dansbanan ligger mycket vackert till högt över stan, en underbar utsikt bjuds man på när man promenerar i parken. Ännu ett ställe som jag varmt kan rekommendera förbipasserande att besöka.
Dansen är på onsdagar kl 19.00 - 23.00, bra tid även om man jobbar och inte lever lyxigt semesterliv.
****

Vi stannade till i Jönköping på vår väg hemåt efter att bl a ha varit ner till Örkelljunga i Skåne och tittat in på Bengt i Örkelljunga, en av de större husbil/husvagns försäljningsställena i Sverige. Där fanns mycket att se, men mest "imponerad" var jag utav Quick stop:et de gjort i ordning för oss som är på väg med våra fordon. Mycket välordnat - hela avfarten från E4:an vid Örkelljunga var väldigt genomtänkt och bra, den borde finnas med i varje trafikplanerares "instruktions bok".
Vi hade även tur med vädret, temperaturen pendlade mellan 28 och 32 grader (puuh!!). E4:an från Jönköping och ner mot Skåne var till att börja med väldigt tråkig, bra men händelselös. Mil efter mil genom "gles skog" - inte nåt som kunde fånga ögat:s intresse - inte föränn vi kom ner till Kronoberg och Ljungbytrakten så blev det lite roligare. Desto närmare länsgränsen till Skåne dess vackrare.
Söndagkvällen var fantastiskt behaglig. Vi satt ute i solnedgången och läste och fikade, kl 22.15 var det fortfarande 24 grader varmt och en svag bris kändes mot kinden. Caisa låg och sov under solstolen och jag kände mig så otroligt lyckligt lottad att få finna här och nu!
****
Måndag blev det att vända bilen norrut efter västkusten en bit, den vackra Laholmsbukten passerades och jag suckade lyckligt när jag fick se havet - jag blir såå nöjd i hela mig när jag får vara nära det stora blå.
När vi kom till Falkenberg vände vi bilen inåt landet till shoppingpradiset Ullared - tänk så kul att bo så bra till att man kan besöka denna Halländska metropol flera gånger om året - jag gillar verkligen Ullared, det har jag nog nämnt tidigare.
Nästa mål för oss var Borås, Knalleland - tisdag förmiddag plöjde vi igenom de flesta butikerna - lite shoppingmätta, men ändå kul att titta runt.
Alingsås var slutmålet för tisdagens färd. Cykeltävling, Alingsås GP Scandinavian Week - med Roberto Vacci som komentator.
Åskväder utav värsta sorten på eftermiddagen gjorde att vi blev lite oroliga för att tävlingarna skulle ställas in, regnet formligen vräkte ner och det knallade riktigt rejält.
Regnet upphörde ca 1 timma före start, värmen gjorde att kullerstensgatorna hann torka upp, det blev en fartfylld tävling - oj vad roligt att återigen se en tävling på plats och inte bara på TV, det är sån skillnad - och att sen ha "världens bästa" kommentator live framför sig gjorde ju inte saken sämre!
****
Onsdagen delades mellan Lidköping, Husvagn Svensson och MC- Konsult (HD återförsäljare av större mått) och Jönköping!
****
Nu har det hunnit bli fredag och ikväll kommer värdens bästa Gotlänningar till oss! Gissa om DET känns bra? =0)
Nu är det läggdags för en längtande mormor kl är 02:50!!!!!

Inga kommentarer: