onsdag, oktober 22, 2008

Tillbaks på fastlandet!

Ja nu är man fylld med massor av mormors-känslor igen, fem hela dagar med Ebba och hennes föräldrar har jag med mig i bagaget.

2,5 år och världens härligaste tös, pratar massor och gör hon inte det så sjunger hon. God och glad mest hela tiden.
Hjälpsam är hon både inomhus och utomhus. Vi har ju fixat fint även ute i trädgården inför Mamma Jennys 30-års fest.

Ebba tog mig på promenad till granngården där hon fått flera fyrbenta vänner, det lär nog bli en häst-tjej utav henne också - precis som hennes mamma har varit!


Vi har haft det så trevligt. Dagarna har fyllts med "stök" inför 30-års kalaset, ja vi hann bli färdiga med allt.
Fönster fodren jag målade blev så fina. Jenny tog ut de sista bakverken ur ugnen och Klas drog de sista roller dragen på köksväggarna 5 min före avfärd till färjeterminalen på fredag kväll för att hämta den långväga gästen från Klöverträsk, då var klockan 22.40.

Nästa gäng anlände 00.40, de kom från Malmö.

I och med det så var tjej-gänget från Hertsö-stalldrängar samlat igen - det kändes som igår - fastän det var ca 10 år sedan jag såg dem samlade senast. När man hörde deras skratt och såg värmen som finns mellan dem, så inser man hur mycket det betyder att ha vänner som man varit tillsamman med ända sedan lågstadiet.
Vi var 25 st festglada gäster som satte oss till bords vid 18 tiden på lördags kvällen, kvällen blev mycket trevlig och låååååång. Den som släckte ljuset sist gjorde det kl 04.10 på söndagsmorgonen, efter att ha läst ett kapitel i en härligt spännande deckare, som avrundning av party-kvällen.
Hemma på fastlandet missade jag visserligen tre bra danskvällar, fredag var det Casanovas i Norrköping, lördag Sannex i Tranås och söndag Jannez i Ljungsbro - men vad gör väl det när man fått godmorgonkramar utav världens bästa Ebba 5 dagar å rad!

1 kommentar:

Ebbas mamma sa...

Vi längtar efter dig redan!!!
Ps. Förlåt för hårdkörningen, ska ta det lite lugnare med stök nästa gång :) Ds.