söndag, oktober 26, 2008

Sammanfattning av helgen.

Fredag kväll styrde vi kosan till Arboga, Scotts spelade där. 16 mil hemifrån men vägen dit är bra, så det känns inte alltför långt.
Jag hade en mycket trevlig men VARM kväll, lokalen har inte mycket till luft att bjuda på, men vad gör väl det.......vi var alla mer eller mindre fuktiga i "pannan".
Scotts var som vanligt jätteroliga att dansa till, de är ett av de band som gör mig "fånigt" glad, jag gillar både de snabba och de lugna låtarna.
Alla tummar hålls för dem i Dansbanskampen, ett o annat telefonsamtal lär ringas för att hjälpa dem vidare.
****
Sovmorgon av det längre slaget var det på lördagen, eftersom vi kom hem vid 03- tiden på morgonen och satte oss för att se det inspelade Idol efter att vi klämt i oss den obligatoriska nattmackan.
Steg upp gjorde jag efter kl 12 - "tonårsfasoner" igen!
En strålande vacker höstdag bjöds det på, + 11 och lagom med vindrufs i håret. Vi tog oss en mindre shoppingtur, där jag stod för det mesta av shoppandet och käre maken förstås med det största tålamodet.
Kvällen fördrevs med att se början av Dansbandskamen, där Norrbottens stolhet i danbandsvärlden Thomas Deutgen är jurymedlem. Det är så roligt att höra hans kommentarer och åsikter eftersom man vet att det finns så mycket humor och kunnande samt dansglöd i den killen.
Vi spelade in slutresultatet av tävlingen eftersom vi åkte ner till Cupolen för att dansa till Face84 (vilket jag inte förstår varför vi gjorde), det blev precis som jag trott, ingen förbättring sen jag dansade till dem i januari 2006 i Pontushallen. Vi var inte många dansande heller, jag tror inte att det ens var 80 personer som försökte fylla den stora danslokalen.
Face84 må vara hur entusiastiska som helst och unika som ett tjejband, men nej, jag kan inte påstå att det var bra - även om jag försöker vara positiv.
Däremot så blev vi glada då Scotts lyckades med att ta sig vidare till nästa lördags omgång av Dansbandskampen.
Även om de inte kommer att gå hela vägen till slutomgången så har ju så många fler fått upp ögonen för dem och det är dom väl värda!
****
Idag har vi varit på utflykt till Ljungs slott http://www.ljungsslott.com/ som ligger ca 2 mil utanför stan, det var höstmarknad, en liten sådan, det mest intressanta var att se slottet från insidan och låta tankarna segla iväg till 1700- talets slut då Axel von Fersen levde där.
Vädret idag är inte det bästa, visserligen +10 men gråmulet och med små regnskurar titt som oftast, och jag som hoppats på att kunna ta en tur med mc:n, det får väl bli någon annan dag här framöver.

Inga kommentarer: