onsdag, oktober 01, 2008

Topp helg!

Vår husbilssäsong skulle avslutas helgen som var. Vi åkte till Oskarshamn i fredags kväll, vi hade den stora turen att få träffa Jenny o Ebba när de kom av färjan från Gotland på väg till Göteborg och bokmässan. Snabba kramar men så goda =0)
Dansade gjorde vi sedan, det var Scotts som spelade på Folkets Park.

Det var inte mycket folk, men vad gjorde det - när Scotts spelar så har jag alltid trevligt! Jag gillar dem mer och mer, bra låtval och en superduktig gitarrist/sångare.
Efter dansen forsatte vi någon mil söderut, stannade vid en rastplats vid Emån/Påskallavik för övernattning.
Lördagmorgon började med lite lätt molnighet när vi fortsatte mot Karlskrona - ÄNTLIGEN skulle jag få se staden som jag velat till i så många år.
Jag vet inte varför jag fått för mig att jag vill dit, det måste vara det där med havet och örlogsbasen. Vi har ju lite "skepps-historia" i släkten - det kanske är det som drar mig till vatten av alla de slag.
Karlskrona välkomnade oss med strålande sol och +18 grader, helt underbart. Vilken vacker stad, byggd på öar ute i skärgården, en kuperad stadskärna med både gamla träkåkar och stenbyggnader av "pampigare" stil, klipphällar och båtbryggor om vartann.
Jag blev helt såld, det doftade tjära och hav - mmmm hit vill jag tillbaks kommande sommar.
Efter promenad och titt på stan började vi ladda inför kvällens evenemang som skulle bli dans till Jannez på Brunnen i Eringsboda.
Eringsboda bjöd på en enorm parkering invid en fin liten sjö, där stod vi alldelens för oss själva ända till mörkret sänkt sig och dansgästerna började anlända vid 21-tiden.
Det blev en trevlig afton, inte så jättemycket folk, men de som var där var trevliga och roliga att dansa med. Jannez är som alltid positiva och ger mycket dansglädje var än de spelar.

Återvänder gärna hit någon annan gång!

Inga kommentarer: