tisdag, november 25, 2008

Cyklist javisst, men bara ibland

I går morse när jag skulle till jobbet tog jag cykeln som vanligt, även om det hade snöat. Det visade sig att växlarna frusit och typiskt nog låg växelvredet på 1:an. Jag trampade på som en vilde och kom inte nästan någonstans. Cykelfärden till jobbet tog betydligt längre tid än vanligt.
Väl framme ställde jag in cykeln i foajen så den skulle tina lagom till hemfärden.
Så var det då dags att trampa hemåt genom vinterskrudade gator, cykeln gick som ett spjut i ca 1 km, sen tog cykelnöjet tvärt slut - PUNKTERING - vad gör man då, 6 km att promenera i snöglopp - det kändes inte som något alternativ. Jag ringde min egen Räddningstjänst.
Hämtning på rödaste rappet och nu blir det buss ett tag framöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Det var tråkigt att höra men det är sånt som händer,och Roland får göra rätt för sig hehehehe

Hälsningar Peter