söndag, november 23, 2008

Helgen är över!

Klockan är 23.00 och snart dax att gå och lägga sig.
Helgnöjet har varit jämnt fördelat med dans båda kvällarna. Det blev trevligt på båda ställena vi besökte.
Oskarhamn var bäst enligt mitt tycke, Casanovas gav järnet trots att det endast var 100 dansande i publiken. Vilka underhållare de är killarna i bandet, de har en energi som går rakt in i varje vrå av en danssugen kropp.
Trummisen i bandet måste vara en av de bästa i Sverige, tyvärr ska ha sluta någongång efter årsskifte, jag hoppas verkligen de hittar en ersättare som kan matcha hans spelande.
Cupolen hemma i stan i kväll var också bra, men inte lika bra som igår, fastän det var betydligt fler dansanden här i Linköping. Blender spelade men det kändes inte som att de var riktigt på topp i kväll. Nåja det gjorde inget, det var jätte skoj och jag lyckades pricka in en hel del trevliga bekantskaper under kvällens lopp, faktiskt riktigt många helt nya dansare - sånt är alltid kul.
I övrigt så har helgen varit lagom avslappnad, lördag var jag in till stan en sväng och shoppade lite. Lyckades hitta en ny vinterkappa, det var faktiskt precis en sådan jag letat efter fastän jag inte vetat om det =0)
I dag har vi varit en sväng till Hogstad och Sharpman butiken. Där finns allt för hästfolket och även en hel del för katt- och hundägare.
Riktigt fina klätterställningar för katter, visste inte om att de fanns så många varianter utav aktivitetsmöbler för dem.
Massor med fina matskålar till hund o katt fanns det också, men vi nöjde oss med att köpa ett utredningsbalsam till Caisa, det ska testas i morgon. Hoppas att det funkar, tanken är att det ska vara lätt att ta sig igenom den tjocka pälsen.
Nä nu är det dags att släcka ner och försöka se om John Blund väntar runt hörnet.

Inga kommentarer: