måndag, november 10, 2008

Trött!

Trots att helgen precis avslutats så är jag inte det minsta utvilad, visserligen var fredagskvällen riktigt vilsam. Jag gjorde inte ett dugg annat än "degade" framför datorn och TV:n - samtidigt. Idol finalen såg jag givetvis - dock inte utröstningen - då sov jag sött i soffan.
Resultatet fick jag rapport om av maken, som höll sig vaken.
Jag tycker det var helt rätt att Lars åkte ut, eftersom han inte tillförde programmet något positivt.
****
Lördagkväll körde vi ner till Södra Vi genom ett dimmigt kvällsmörker spanandes efter vildsvin. Väg 34 söderut är speciellt vildsvinsrik - Vägverket har t o m satt upp varningsskyltar för dessa bestar - tyvärr har skyltarna stulits av "samlare" så det gäller att komma ihåg var svinen brukar röra sig.
Målet för resan var Nöjespumpen och dans till Kindbergs, även den här lördagen slutade man ta in gäster före kl 23.00 - fullsatt!
Stökigt som vanligt när pub-folket ramlade in på dansgolvet. Fördelen här är att vakterna försöker hålla koll och mota bort de värsta fyllona.
Jag var inte helt nöjd med musiken heller, det kändes lite halvtrist, skulle gärna se att Kindbergs förnyade repertoaren lite - även om vi inte dansar till dem så ofta så känns det som att man vet precis vilken låt som ska följa efter varandra.
När vi kom hem från dansen satte vi oss och tittade på Dansbandskampen, slutresultatet var ganska väntat - Scotts och Larz Kristerz gick vidare.
Sovläge intogs ca 04:00 och uppstigning ca tre timmar senare, snabbfrukost och sen satte jag mig i bilen och körde upp till Långerud i Värmland.
Snabbbesök hos största storebror för att hämta världens finaste snickargjorda barnmöbler.
De här möblerna är tänkta åt Ebba, men den som gjorde anspråk på dem först av alla var vår egen lilla Caisa........... Kanske husse måste bygga en soffa åt sin tjej.
Väl hemkommen blev det någon timmas vila innan jag åkte in till stan för att gå på konsert med några utav mina arbetskamrater, vi var och lyssnade på en konsertversion av Jesus Christ Superstar. Det var ca 230 körsångare + 11 solister + musiker som uppträdde i Missionskyrkan här i Linköping. Mäktigt var det , vilka röster och vilket minspel det var i kören, de levde sig verkligen in i handlingen, det blev lite av skådespel i sången. Det kändes kul att göra något lite annorlunda än man är van vid.
Jag var hemma ca 22.30 - trött, trött, trött - det kändes verkligen att helgen varit aktiv och att det varit alldeles för lite sömn.
****
I dag har jag varit till frisören och fått lite nya slingor i mitt vindrufsiga hår, det var en behaglig stund i frisörstolen, jag hann somna några gånger innan jag var klar =0)
Så här sitter jag och känner att jag borde gå och lägga mig.......kanske jag överraskar mig själv och faktiskt gör det!

Inga kommentarer: