tisdag, december 09, 2008

Hur kan en vecka gå så fort?

Nu är det tisdag IGEN!
Förra veckan hade vi julfest på jobbet, i torsdags var det.
Alla som deltog fick i uppdrag att komma med någon sorts julmat, det blev en mycket trevlig kväll. Vi var ca 40 st som åt god mat och sällskapade i några timmar.
Det är sånt som känns bra när arbetsdagarna är så intensiva så man inte hinner vara sociala med varann på dagtid.
Helgen tillbringades mest i viloläge och framför TV:n.
****
Fredag var vikt för Idol, kul att Alice och Kevin gick till final, hur det än går i finalen, så lär båda två ha goda utsikter för att glänsa i artist världen ett tag.
****
Lördagkväll såg vi Dansbandskampen, och där gick det som vanligt........kan det gå på nåt annat sätt, det är ju den stora frågan?
Det verkar som att Älvdals borna bestämt sig för att se till att Larz Kristerz ska vinna hela alltet. Scotts lär inte ta hem slutsegern även om jag skulle föredra dem före nyss nämna band.
Hoppas att programmet återkommer nästa år, äntligen något som underhåller oss dans älskare. Jag tycker juryn är så bra, de kompletterar varann dessa tre personer. Så olika personligheter, men så mycket humor och glimt i ögat mellan dem.
Mest gillar jag givetvis norrbottens stolthet TD, hoppas svenska folket inser hur mycket humor det finns i hans kommentarer.
Vi har ju inte riktigt samma musiksmak den gode T och jag, men jag gillar honom så mycket.
Det enda jag skulle vilja ändra på är upplägget, så det blir lite större chans för fler band att ta sig till slut omgången.
Nåt likanden med kvartsfinal, semifinal osv.
****
Söndag eftermiddag blev det tillslut lite aktivitet för oss, dans till Jannez på Cupolen.
Vilken kväll det blev, nästan så taket lyfte av energi.
Jannez var såååå på topp, vilken spelglädje, ändå hade de kört ca 60 mil från Sundsvall för att spela för oss i Linköping.
Publiken visade verkligen dem sin uppskattning, sällan har jag hört så mycket applåder, busvisslingar och rop som jag gjorde den här kvällen - en av höstens bästa danser !!!!
****
I eftermiddag har jag varit på friskvårdsaktivitet tillsammans med 14 arbetskamrater. Vi tog oss en promenad i anslutning till arbetsdagens slut, vi gick Novemberljus slingan här i stan.
Återigen trevlig samvaro med mycket surr och skratt, gott fika på café Gyllen avlutade det hela. Nu har vi haft tre "team-building" aktiviteter på ganska kort tid - förhoppningsvis ska det göra att vi har lättare att både samarbeta och fungera ihop under arbetsdagarna.
****
Dags att avsluta dagens inlägg, John Blund kallar på mig!

Inga kommentarer: