söndag, januari 04, 2009

Vilodag......mmmmmmm!

Åh vilken fantastisk dag det varit idag, -14 och strålande solsken. Tack vare att snön kom igår så var det en underbar tavla utanför fönstren. Det var som gjort för en lång härlig promenad. Jag sökte fram min dunjacka för första gången i år, långkalsonger hittade jag också bland den nedpackade vinterutrustningen, mina gamla högst älskade ecco-kängor plus täckisar, Helly-Hansen vantar och pannband och då var hela utrustningen på plats.
Jag kände mig verkigen som hemma på "mammas gata" när jag gav mig av ut i vinterlandet! Tänk vilken lycka att få en sån fin dag när man till råga på allt är ledig.
Knarr under skorna och solvärme i ryggen - jag njöt i fula drag av min promenad.
Väl hemkommen lade jag mig på soffan och fortsatta att läsa nr 3 av Stieg Larssons kriminalromaner. Denna söndag har känts väldigt väldigt bra.
Inte helt fel att vi var och dansade i Örebro i går kväll till Wahlströms heller, musiken var som vanligt OK, publiken var varierad och bra, framförallt så var det mycket folk - över 500 pers! Nu har alltså dansåret 2009 också startat - hoppas på att det blir många roliga tillfällen det här året.

Inga kommentarer: