torsdag, januari 01, 2009

Julen har varit och farit, nyåret är här!

Ja nu skriver vi 2009, tänk ändå nästan 10 år sedan milennieskiftet - än en gång undrar man VART TAR TIDEN VÄGEN!!!
Solen skiner helt fantastiskt just nu, vi har -6 grader, en av de kallaste dagarna på denna vinter. Det ser underbart ut utanför fönstren.
Jag sitter här inne och bara slöar, maken är ute och rastar hunden. Precis som det brukar vara i denna familj, jag står för lättjan och han för förståndet!
Så här på årets första dag ska ni få en lite tillbaka blick på julens fröjder.........varen så goda
Dagarna på ön ute i havet var fyllda av mys och pyssel, jag har mått så gott av samvaron i Vall. För att ytterligare förstärka myset har familjen utökats med två fyrbenta medlemmar....
Katterna är lite drygt ½ år gamla och är en flicka som heter Humla och en pojke som heter Dino

Ni må tro att det har kelats och kurrats......aldrig att jag kände mig utan sällskap.
****
Åter på fastlandet har jag redan hunnit jobba två dagar och firat 22 årig bröllopsdag med maken. Nyårsaftonen firades i hemmets lugna vrå, allt för att Caisa skulle slippa höra bomber och raketer av värsta sort, det räckte nog med det som sköts upp här i våra kvarter. Jisses vad det glittrade på himlavalvet...............
****
Vill med detta önska er Ett Gott Nytt 2009!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år! Idag var det minus 12 grader. Då kände du dig väl nästan som "hemma"=)
Vi var ute en lång promenad och drömde oss bort till Italien eller nåt.
Ett strålande 2009 önskar vi dig och familjen!
Kram Fabbefamiljen

Etelpetel sa...

Tack för det Fabulousfamily, visst var det ljuvligt ute, men inte Italien drömmar - istället - skidspår - promenader på isen - mm Norrbottens anknuten sysselsättning =0)