söndag, mars 29, 2009

Sommartiden är här

Vaknade kl 09.00 - nä - 10.00 blir det ju, vände på mig och somnade om till 12.00. Behövde mycket sömn efter gårdags kvällens besök i Huskvarna, som blev en flopp av stora mått.
Besvikelsen var stor både vad musiken anbelangar och stället i sig.
I mitt tycke så har Sannex tappat massor sen de bytt besättning i bandet, både sång mässigt och instumentalt.
Repertoaren har återgått till mycket utav det "gamla" Sannex materialet - oj så trist det kändes - för jag har ju tyckt så mycket om att dansa till dem de senaste åren.
Nova då, nej men oj vad har hänt där då, medlemsbyten där också. Inte blev det bättre av det, tvärtom, det jag hörde igår vill jag inte höra igen.
De spelade så mycket fel, tappade texter, ja jag vet inte vad som egentligen skulle kunna vara positivt, inte ens repertoaren - tyvärr - väljer nog att avstå när de är i närheten, synd eftersom deras sångerska har en bra röst.
Lokalen då, nej inte ens den föll mig i smaken. Linoleum matta på golvet gjorde att det blev trögt under skorna. Formen på lokalen var mer fyrkantig än rektangulär och det det blev väldigt trångt och stökigt.
Istället för en rolig afton med dans från 20 - 01, blev det en halvtrist tillställning från 20 - 23. Orsaken till halvtrist och inte heltrist är att det ändå fanns en del trevliga danspartners att stuffa runt med.
Nu är det bra att se fram mot kommande helg, det blir en tredagars nöjes helg.
Borgen Norrköping / Blender och nyss nämnda Sannex på fredag, Brunnsparken Örebro / Zlips på lördag och Ljungsbro / Blender avslutar på söndag - den helg planeringen kan ju inte bli dålig i sin helhet............eller?????

Inga kommentarer: