lördag, mars 28, 2009

Våren tog paus!

Hipp hopp så var det "vinter" igen.
Det har snöat flera gånger den senaste veckan, världen har varit helt vit till och från. Kallt har vi också haft, en morgon var det -12, det är jag inte van vid nu för tiden.
Vackert är det ju med ny snö och sol förståss, speciellt en morgon när jag satt på bussen på väg till jobbet (cykeln har fått vila). När bussen passerade ängarna vid hästhagarna i Valla och varenda snöflinga gnistrade som de vackraste kristaller. Jag blev så tagen av det så ögonen tårades - vintern kan vara så vacker!
****
Igår kväll var vi iväg till Norrköping och dansade till Kindbergs, hemma hos oss hade vi ställt in videon på inspelning av Let's Dance finalen - vår egna danskväll var väl helt ok trots att det aldrig tidigare varit så lite folk på Borgen. Det gick att hitta igen några att dansa med och fördelen med en sådan kväll är att man har chansen att hitta någon som man aldrig dansat med tidigare.
Vid hemkomst sattes videon i gång och LD finalen skulle beskådas. Lite kluvet var det ju om vem jag ville skulle vinna. Laila som är så fantastiskt dansant eller Magnus som utvecklats från noll till där han nu är?
När jag sett alla finaldanserna av de båda paren så gjorde mitt hjärta sitt val - Laila och Tobias - jag har aldrig berörts så mycket av ett dansnummer som deras showdans, så känslofyllt, så vackert, så helt underbart fint.
Det spelar ingen roll att hon har haft andra förutsättningar för sitt deltagande än andra som varit med i år, eftersom hon valts ut av TV4 produktionsledning att delta så tycker jag att man ska köpa det och sen må det gå som det vill.
Den show de visade upp skulle jag vilja se flera gånger, bara för att få till mig känslan - jag gillar låten de dansade till och den fick en ny dimension genom deras dans.
TACK FÖR DEN KÄNSLAN NI GAV MIG INATT!
Magnus och Annikas showdans var i mina ögon mer underhållning, lite småkul men inte mer än så. När jag sett den var det dags att spola fram till reslutatet av omröstningen, vad händer, jo jag somnade och vaknade kl 05:58 i fåtöljen, fortfarande ovetande om vem som vunnit =0) - så kan det gå, jag har nyss tagit reda på resultatet genom att läsa nättidningarna.
Det är bara att gratulera vinnarna. Strongt gjort utav Strong man och hans danslärare.
****
Det blir en slapp dag idag, ska vila lite eftersom min förkylning inte vill ge med sig, hostar som den värsta rökare, trots att det är över 23 år sedan jag slutade blossa.
Ikväll åker vi till Huskvarna och dansar till Sannex och Nova, det blir roligt. Vi har bara varit till Folk Parken i HQ en gång tidigare och det var två år sedan, har ett minne av ett trevligt ställe, hoppas det stämmer.
****
Nu hör jag hur fåglarna kvittrar utanför fönstret, tänk om jag ändå skulle ta mig ut en stund, det kan inte vara helt fel...............

Inga kommentarer: