söndag, november 15, 2009

3 x dans

Vilket slut på veckan. Vi har haft turen att dansa tre kvällar på raken.
I fredags var det favvo-dans till Jannez som spelade på Borgen i Norrköping. Det var förvånansvärt mycket folk där, men ändå inte så det blev trångt.
Bra musik + trevliga människor gör att man mår gott. När vi kom hem på natten satte vi oss och såg veckofinalen av Idol, ett ganska givet reslutat på utröstningen, Eddie har ju varit en av de två i farozonen de senaste veckorna. Klockan hann bli ganska tidigt på morgonen innan vi kom oss i säng, ca 03.00, så det blev sovmorgon - jag steg upp vid 10:30.
Det var skönt att få sova ut ordentligt eftersom vi skulle dansa även lördag kväll.
Tranås bjöd på ytterligare favoriter. Bhonus spelade, vi var väldigt få som infunnit oss där, inte fler än ca 80 -100 personer, men vad gjorde väl det eftersom de flesta som var där var dansglada. Bhonus var som vanligt toppen. Kvällen blev fantastiskt trevlig, stora ytor att dansa på, lite väl halt, men annars inget att klaga på. Denna natt såg vi Dansbandskampen när vi kom hem, det är bra avkoppling när man vill varva ner efter en danskväll.
Jag blev så besviken när inte Highlights gick vidare till nästa omgång, dom var helt klart värda att få vara med fler gånger. Däremot tycker jag inte att Torgny Melins skulle ha fått fortsätta. Titanix tyckte jag absolut var rätt val att få vara med nästa gång. Date:s vara eller inte vara i finalen vet jag inte riktigt vad jag tycker om - de har varit lite ojämna i mina ögon, men jag tycker absolut att det låter bättre om dem nu än vad det gjort på mycket länge.
Nåväl det är helt och hållet mitt egna tyckande och musiksmak är nåt som går att diskutera i det oändliga eftersom vi är många som tycker väldigt olika.
När vi sett klart på den inspelade "kampen" hade klockan hunnit bli 03.30 och det var dags att knyta sig - det blev alltså långliggning även på söndagen - t o m Caisa tog rejäl sovmorgon hon vaknade 10:15 och det har aldrig hänt sen hon flyttade hem till oss för 4 år sedan, jag sjäv sussade gott ända till 11:30.
En uppfriskande cykeltur var lagom uppvärmning inför söndagkvällens dans i Ljungsbro, Shake spelade upp. Massor med folk, kan ha varit publikrekord. Shake spelar i mitt tycke väldigt behagliga lugna låtar och de snabba är både supersnabba och lagom snabba, man blir glad av att dansa till dem.
Christine har en röst som är så bra, man vill gärna lyssna till den ofta.
Summa summarum är att jag är supernöjd med detta veckoslut, jag är fylld med positiv energi inför veckan som kommer.

1 kommentar:

Johnny sa...

Välkomna på dans på Medis i Säffle den 28/11 när
Highlights spelar upp till dans kl.21-01.
Insläpp fr. kl. 20.30
Entré 140 kr.

Alla är hjärtligt välkomna till Säffle och Dansföreningen Dansmössen i Säffle som arrangerar denna dans för allmänheten.