onsdag, november 11, 2009

Tillbaks hemma igen

Resumé av vår snabbutflykt.
Dansen i Härnösand på lördagskvällen blev riktigt rolig. Det blev inte speciellt stökigt tycker jag, och dansa gjorde jag alldeles tillräckligt.
Det var "ordning och reda", tre herrarnas och tre damernas. Man dansade två låtar med varann, ingen nämnde överhuvudtaget att man skulle dansa fyra låtar på raken.
Väldigt få buggade, det var alltså precis så som det var "förr" när man var ut och rörde på sig.
Musiken var jag också nöjd med, Martinez spelade mycket dansvänlig musik, och vilket nöje att höra Tommys gitarrspel igen - vilken musiker! Dom spelade visserligen en hel del "gamla" låtar men det spelar egentligen ingen större roll eftersom det är så lättdansat och positivt.
Sannex var ändå mina favoriter under kvällen, jag tycker de bara blir bättre och bättre för varje gång jag hör dem, det är så lustigt att de alltid kommer igen efter att de bytt "personal".
Vår resa fortsatte norrut på söndagmorgonen, när vi kom till Umeå var världen alldeles vit. Snö hade lagt sig så vackert över nejden. Vi kom fram till vårt resmål Rosvik på eftermiddagen precis när potatisen var färdigkokt hos de nygifta på Tallgränd. Mmmm vad det gjorde gott i kropp och själ att få sitta ner i goda vänners sällskap och bara vara..........
Jag passade på att ta lite vinterbilder eftersom jag är ganska säker på att vi inte lär få se snö på ett tag än hemma i Linköping.
Vackert var det i verkligheten, hoppas bilderna kan förmedla lite av känslan jag fick av att vara mitt upp i det vackra vita.

Någon som verkligen uppskattade snön var Caisa, hon var överlycklig. Jämfota hopp mest hela tiden när hon var ute.


Säg den glädje som varar länge, vi var tvungna att vända åter söderut tidigt på tisdags morgonen, avfärd kl 07.00 från Luleå och framme i Linköping kl 21.00 på kvällen. Huh vad det kändes i kroppen.
Hoppas vår nästa resa norrut ger oss lite mer tid att verkligen se oss om och vara på plats lite längre, men i bland får man vara glad för de tillfällen som ges.

1 kommentar:

Ebbas mamma sa...

Oj, vad jag saknar snö... och Norrbotten... längtar mig dit ofta, intensivt.. kanske lyckas jag snart ta mig dit på riktigt! Härligt att höra att ni hade det bra! Puss!