fredag, november 27, 2009

Fortfarande på benen

Har än så länge hållit mig på de friskas sida, idag har vaccinering av allmänheten börjat här i Östergötland.
På jobbet ska vi få vaccin v.50, bekvämt att slippa ta ledigt för att stå i kö.
Den arbetskamrat som haft svininfluensa kommer troligtvis tillbaks till jobbet i början av nästa vecka, trött och 6 kilo lättare än innan influensan slog till.
Kan bara hoppas att man slipper drabbas.
****
Har nyss suttit och sett på Idol, även denna veckofinal slutade som jag trott. Mariette åkte ut, kvar är ungdomarna som tilltalar de flesta.
****
Imorgon väntar en intressant omgång av Dansbandskampen, jag hoppas ju att Titanix får en guldstjärna och går till final.
De övriga som jag håller tummarna för är Shake och Sannex, jag önskar så att de får gå vidare till nästa veckas program.
Torgny Melins tycker jag inte om, deras sångare har en röst som gör ont att lyssna på. I mina öron är den både omelodisk och gnällig. Sen kan jag tycka att de verkar vara väldigt sympatiska som personer men det är inte det som ska föra en orkester vidare i en sån här tävling.
Men som jag sagt tidigare så finns det lika många åsikter om musik som det finns personer som lyssnar på den.
Vi får väl se hur det går, vi lär inte veta nåt om resultatet föränn framåt morgontimmarna på söndag eftersom vi ska dansa på Cupolen i morgon kväll. Återigen är det Wahlströms på menyn, och på söndag kväll serveras Blender i Ljungsbro, alltså en helt ok danshelg.
****
Första adventsljuset ska tändas på söndag, dags att börja fundera på att julpynta hemmet lite, kanske baka en lussebulle eller två.........vi får se om det blir nåt gjort i den vägen.

Inga kommentarer: