söndag, november 29, 2009

Så det kan gå........

Jag som hade det i mitt tycke perfekta upplägget för Dansbandskampens reslutat i kväll. Titanix skulle få guldstjärnan och gå direkt tilll finalen. Sannex och Shake skulle gå vidare till nästa veckas program..................men så blev det givetvis inte.
Hemska tider, även nästa vecka ska vi få höra Torgny Melins spela, och går det som det brukar (mot min vilja) så får de nog sin andra guldstjärna och går till final. Det har väl blivit samma syndrom i Säffle i år som det blev i Älvdalen förra året, då hela bygden röstade på sitt band. Nåja, det är ändå roligt att följa programmet, tänk att varje lördag flera veckor i rad få se och höra dansmusik på bästa sändningstid, vilket uppsving för en tidigare så "undanskymd" nöjesform.
Vi har ju inte sett programmet i direktsändning, utan vi har sett det på video i natt, eftersom vår kväll tillbringades på dansgolvet i Cupolen. Wahlströms var riktigt spelglada och hade en helt annan glöd i sitt spel i kväll jämfört med förra helgen. Det var en riktigt bra danskväll, mycket trevligt folk och härliga ytor på dansgolvet att röra sig på.
Jag känner mig helnöjd och hoppas sova gott och samla krafter till Ljungsbrokvällen med Blender.

1 kommentar:

Boel sa...

Ja du... Vi får väl hålla tummarna för att vi får se Sannex som joker eller juryns val.