söndag, december 06, 2009

2:a advent

Vi startade helgfirandet i fredags kväll med att åka till Nyköping för nonstop dans (20:00 - 01:00) till Black Jack och Jontez.
Tanken var att få dansa på ett nytt ställe (Rosvalla multiarena). Musiken i sig var ju inte någon magnet men det är alltid trevligt att dansa någonstans där man inte har varit förut, det brukar alltid föra med sig en och annan trevlig dans.
Black Jack hade en bra kväll, spelglada och proffsiga. Jontez däremot tyckte jag inte riktigt om, det var första gången jag dansade till dem. Gubben min har däremot hört dem förut, det var förra året någon gång. Jag var på Gotland och han åkte då till Borgen för att fördriva tiden. Det blev inget dansande alls, han tappade helt danslusten när musiken kom igång och åkte hem efter ca 1 timma. Nu förstår jag varför, repertoaren var verkligen gammal och väldigt "tråkig" - det blev inget gung i knäna av den.
Nåja, alla kvällar kan ju inte bli superroliga, vi dansade i alla fall i nästan 4 timmar innan vi körde hemåt.
****
Lördagsdans blev det också, Brunnsparken i Örebro var målet för aftonens resa. Det var Jannez som spelade och det brukar betyda att man har en trevlig afton, igår blev det dessutom en "glatt" afton eftersom golvet var fruktansvärt halt. Brunnsparken brukar annars ha ett "perfekt" glid - måntro vad som hänt med det?
Som vanligt satte vi oss för att se DBK när vi kom hem (02:30), det är den perfekta nedvarvningen efter en danskväll. Vad annat kunde hända än att Torgny Melins fick sin andra guldstjärna.........., utgången var ganska självskriven.
Kul att få höra Svänzons igen, vi har inte dansat till dem på jättelänge eftersom de ytterst sällan har spelningar här i närheten. Jag tyckte det gjorde bra ifrån sig, helst "Lill-Babs" låten.
Playtones var ett kul inslag i programmet, men jag tror inte att jag skulle fixa att dansa till dem en hel kväll - undrar hur deras låtval skulle vara, dansa till Rockabilly i tre och en halv timma - nä, jag tror inte det!
Titanix vidare igen - kul för dem, men nästa vecka är det nog över, nog måste ju alla utmanare i sista omgången vara strået vassare.
Candela då, vad tyckte jag om dem då, ja vad ska man säga, det finns egentligen inget som kan uttrycka det jag tycker. Om låten representerar det som de spelar ute på danserna så vill jag nog inte dansa till dem - nånsin.
När vi sett färdigt på DBK var klockan ca 04:30, därefter var jag givetvis "tvungen" att läsa lite, så klockan var gansak tidigt på morgonen innan min lampa släcktes.
Jag har alltså haft en lång härlig sovmorgon idag - mina melerade slogs upp vid 12 tiden idag, då kom en god o glad Caisa och väckte mig.
****
Nu väntar en fullspäckad arbetsvecka i gen, ev. sininflunsa vaccinering imorgon (om det finns vaccin kvar).
Tisdag är vi ett gäng från jobbet som ska gå "Vinterljus" promenad med efterföljande fika
Onsdag ev. träff med fd arbetskamrat.
Torsdag / Fredag inköp inför julen.
Sen är det dags för helg igen, och som det verkar så blir det inte mycke dans, endast söndagen som avslutar Ljungsbro för år 2009.

Inga kommentarer: