torsdag, januari 28, 2010

After Work

Ikväll har jag avnjutit en Arnold Palmer (hamburgare med béarnaisessås) och en Staropramen av den mörkaste sort på Pitcher's, det smakade mycket bra. Jag var i sällskap med 14 st arbetskamrater (3 st f.d men fortfarande tillhöriga PAC:et).
I bakgrunden på storbilds TV pågick hockeymatchen LHC / LHF, couldn't care less. Jag har aldrig varit särskilt brydd i hockey, visst kan det vara kul att se en match men då ska det vara på plats i en stor arena fylld med folk - och då är det själva stämningen och runtikringet som är höjdpunkten.
I dag har det varit riktigt rörigt i trafiken här i Linköping. Det har ju snöat ovanligt mycket för att vara i Östergötland. Bussar har haft problem att ta sig fram, i morse t.ex så tog min resa till jobbet 1 timme och 15 minuter istället för normala 37 minuter.
För mig som bott större delen i norra delen av landet så var inte vädret speciellt besvärligt, men här nere har man inte samma beredskap och redskap för vinterväghållning, så då blir det på det här viset.
Imorgon är det fredag och en skön helg väntar, ett fulltecknat program väntar.
Middag hos vänner fredag, dans lördag och söndag. Lite vila ska vi väl lyckas klämma in också.

1 kommentar:

Boella sa...

Håller med dig! Få saker intresserar mig mindre än hockey! Blir bara irriterad på hur publiken parkerar... Kan aldrig åka och handla på Kvantum när det är match. De fyller parkeringen och varenda trottoar. Parkerar på båda sidor av huvudled. Undrar hur länge man skulle få stå om man gjorde likadant när man var i Kulturens Hus eller på teater... Usch, vilken gnällkärring jag är. ;)