lördag, januari 16, 2010

Hej mitt vinterland..............

Vi har fortfarande riktig vinter här i södra delarna av landet.
Det är så fantastiskt fint, nu har jag faktiskt förstått att jag gillat vintern även om den ibland kanske känts både för lång och för sträng.
Här nere i Östergötland vet jag ju att det är en kortare period än det jag är van vid från det tidigare livet i norr, kanske just därför jag kan njuta av både kyla och snö.
Det kallaste vi haft på vår temperaturmätare har varit -23, och det varade från kl 23.15 till tidiga morgonen dagen där på. Sedan har det legat på måttliga -7 till -16, och det är alldelens lagom i mitt tycke.
Nu har det börjat bli varmare, sen i torsdags har tempen legat strax under noll, så det börjar väl bli tid för blöta fötter igen kan jag tro.
Hoppas hinna ut i skidspåret imorgon, det är faktiskt 4 år sedan jag stod på mina skidor senast, så jag hoppas att lite utav tekniken finns där. Kan ju vara pinsamt om jag mest ligger i snödrivorna och försöker ta mig upp.................
Ikväll blir det dans till Scotts, de är på Cupolen här hemma i stan, så det blir nära och bra. Får väl se om det blir mycket folk eller ej.
Igårkväll satt vi och tittade på Let's Dance, jag tycker det finns många som har förutsättningar för att bli riktigt bra, ska bli spännande att följa dem under den här säsongen.

Inga kommentarer: