söndag, januari 17, 2010

Sunday sunday, so good to me…..

Så här glad ser man ut när man för första gången på 4 år stått på längdskidor utan att ramla omkull.
Vi körde två varv på golfbanan idag och det kändes riktigt skönt. Tekniken var väl inte den bästa men jag tog mig fram i alla fall. Mot slutet av vår skidtur kändes det som att kroppen började känna igen rörelsemönstret, så om jag nu fortsätter åka skidor någon gång i veckan så länge vi har snö kvar här i våra trakter kan det bli riktigt bra. Nöjd känner jag mig illa fall.
P1170078
Vi var ju och dansade i går kväll på Cupolen till Scotts, det var en både och upplevelse.
Jag har ju gillat Scotts väldigt mycket tidigare (innan DBK) men nu vet jag inte riktigt vad jag tycker. Det blev i alla fall väldigt mycket “party” på dansgolvet och det är ju inte det vanlig när det gäller Cupolen, så därför är jag lite gnällig. Jag blev rejält trampad två gånger utav högklackade damer, det är väldigt länge sedan jag råkat ut för det, de flesta har ju skor som är  mer “trampvänliga” nu för tiden.
Nåja dansa fick jag ju så helt fel var väl inte kvällen ändå.
Ikväll är det dans i Ljungsbro men vi hoppar över det (hör och häpna), det är Perikles som spelar och om dem tycker jag inte.
Förr om åren hörde de till band som jag blev glad av att dansa till, men nu känns de väldigt oinspirerande för mig. Så är det, smaken är föränderlig………………..
P1010069  En vacker vinterbild i “blåljus” från en av våra promenader med vårt “hjärte-gull” CaisaP1010071

Nu väntar middagsmat, idag blir det Norrländskt så det förslår. Älgskav med potatismos och lingonsylt, det kommer att smaka Mmmmmmmmmmm

Inga kommentarer: